Történeti háttér és gyártás
A South African Class 5E1, Series 1 egy elektromos mozdony, amelyet 1959-ben gyártottak Dél-Afrikában. A mozdonyokat az Union Carriage & Wagon vállalat építette Nigel-ban, Dél-Afrikában, az angol Metropolitan-Vickers céggel együttműködve. Ezek a mozdonyok a megnövekedett vasúti forgalom kezelésére és a hatékonyabb áruszállítás biztosítására készültek.
Az első sorozatból összesen 130 darabot gyártottak. A megrendelést a South African Railways (SAR) adta, amely Dél-Afrika állami vasúttársasága. A mozdonyok a villamosított fővonalakon történő személy- és áruszállításra voltak tervezve.
Technikai jellemzők
A South African Class 5E1, Series 1 mozdonyok villamos meghajtásúak, amely különleges teljesítményt nyújtott számukra az adott korban. Az alábbiakban bemutatjuk a mozdony néhány technikai jellemzőjét:
– Hajtásrendszer: Elektromos
– Teljesítmény: Az elektromos rendszer biztosította a hatékony energiaátvitelt
– Tengelyelrendezés: B-B
– Maximális sebesség: 97 km/h
– Méretek: kb. 15,494 m hosszú
– Futómű: Négytengelyes elrendezés
– Fékrendszer: Légrendszerű fékekkel ellátva
– Vezérlés: Kézi vezérlésű
Szolgálati történelem
A South African Class 5E1, Series 1 mozdonyokat széles körben használták Dél-Afrika fővonalain. Elsősorban az ország nagyobb városai közötti személy- és áruszállítások során vetették be. Működésük során megbízhatónak és hatékonynak bizonyultak, hozzájárulva a dél-afrikai vasúti szállítás fejlődéséhez.
A mozdonyok sok éven át szolgáltak, mielőtt a modernizációs hullám során újabb modellek váltották volna fel őket. A forgalomból való kivonásuk a 20. század végén történt meg.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy megőrzötték volna bármely példányát a South African Class 5E1, Series 1 mozdonyoknak múzeumokban vagy nosztalgiavonatokban. Ez jelentős kulturális és történelmi veszteséget jelent, mivel ezek a mozdonyok a dél-afrikai vasúti történelem fontos részét képezték.
Érdekességek és kulturális hatás
A South African Class 5E1, Series 1 mozdonyok nemcsak technikai szempontból voltak jelentős fejlesztések, hanem a helyi közösségek életére is hatással voltak. Dél-Afrika vasúttörténetének egyik ikonikus alakjaiként számos vasútrajongó számára különös jelentőséggel bírnak.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |