Történeti háttér és gyártás
A South African Class 5E1, Series 2 elektromos mozdony a Dél-afrikai Köztársaság vasúti hálózatának részeként készült. Az elsődleges cél az volt, hogy kielégítsék a növekvő igényeket a hatékonyabb és megbízhatóbb elektromos mozdonyok iránt.
Ezeket a mozdonyokat a Union Carriage & Wagon Company gyártotta Nigelben, Dél-Afrikában, az 1963-as év során. A megrendelést a South African Railways adta le, amely akkoriban jelentős vasúti fejlesztéseket hajtott végre az elektromos mozdonyok vonalán. A Class 5E1, Series 2 mozdonyokból összesen 135 darab készült.
Technikai jellemzők
A Class 5E1, Series 2 mozdony egy elektromos hajtású jármű, amely Dél-Afrika vasúti hálózatán üzemelt. Ezek a mozdonyok a Bo-Bo tengelyelrendezéssel rendelkeztek, ami azt jelenti, hogy mindkét forgóvázon két-két hajtott tengely volt található. A teljesítményük 1860 kW volt, ami jelentős húzóerőt biztosított a mozdony számára.
A maximális sebességük elérte a 97 km/h-t. A mozdonyok súlya 90 tonna körül mozgott, ami megfelelő stabilitást biztosított a nagy sebességű közlekedéshez is. Az elektromos rendszer 3 kV DC feszültséggel működött, amelyet a felsővezetékből nyertek.
Szolgálati történelem
A South African Railways használta a Class 5E1, Series 2 mozdonyokat, elsősorban személy- és tehervonatok vontatására. Ezek a mozdonyok nagy megbízhatóságuk és hatékonyságuk miatt jelentős szerepet játszottak a dél-afrikai vasúti közlekedés modernizálásában. Az üzemben tartott évek során a mozdonyok számos felújításon és korszerűsítésen estek át, hogy megfeleljenek a változó műszaki és szolgálati követelményeknek.
A mozdonyok 1963-tól kezdve évtizedeken át szolgálták a dél-afrikai vasutakat, míg végül kivonták őket a forgalomból a modern típusok bevezetése miatt.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
- Jelenleg nem sok információ áll rendelkezésre arról, hogy megőrzött példányok léteznek-e, vagy hogy múzeumi kiállításokon szerepelnek-e
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a South African Class 5E1, Series 2 mozdonyok elsősorban technikai jelentőségük miatt ismertek, az elektromos mozdonyok rajongói körében nagy tiszteletnek örvendenek. A vasúttörténeti kiállítások és könyvek gyakran említik őket, mint a dél-afrikai vasúti fejlődés fontos állomását.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Gyártási év | 1963 |
Maximális sebesség | 97 km/h |
Teljesítmény | 1860 kW |
Súly | 90 tonna |
Tengelyelrendezés | Bo-Bo |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/South_African_Class_5E1,_Series_2
Képek
Források: Wikipédia, Google