Történeti háttér és gyártás
A South African Class 5E1, Series 4 elektromos mozdonyt 1965-ben gyártották, és a dél-afrikai vasúthálózat igényeinek kielégítésére fejlesztették ki. A mozdonysorozat kifejlesztésének célja a növekvő vasúti forgalom és az elektromos vonalak bővülése által támasztott szükségletek kielégítése volt.
A gyártó a The General Electric Company (GEC) volt, amely a mozdonysorozatot a South African Railways (SAR) államvasút számára készítette. Az 1965-ben kezdődött gyártási periódus során több példány készült, amelyek az ország különböző részein kerültek bevetésre.
Technikai jellemzők
A South African Class 5E1, Series 4 elektromos mozdony számos fejlett technológiai megoldást alkalmazott, amelyek a korábbi modellekhez képest jelentős előrelépést jelentettek.
– Hajtásrendszer: Elektromos
– Teljesítmény: A villamos motor által biztosított erő lehetővé tette a nagy terhelések kezelését, ami különösen fontos volt a tehervonatok esetében.
– Tengelyelrendezés: Bo’Bo’, ami a nyolc tengely közül négyet hajtott meg, ez egy általánosan alkalmazott elrendezés volt az elektromos mozdonyok körében.
– Maximális sebesség: Az elektromos meghajtás lehetővé tette a gyorsabb vonatok közlekedését.
– Méretek: A mozdony hossza és magassága lehetővé tette a könnyű integrálódást a meglévő infrastruktúrába.
– Fékrendszer: Elektropneumatikus fékrendszerrel rendelkezett, amely gyors és hatékony megállást biztosított.
– Vezérlés: Az elektromos vezérlés precíz irányítást tett lehetővé, ami különösen a nehéz teherszállító vonatoknál volt hasznos.
Szolgálati történelem
A South African Class 5E1, Series 4 mozdonyokat a South African Railways használta, ahol a teherszállítás és a személyszállítás fontos szereplőivé váltak. A mozdonysorozat kiváló megbízhatósága és teljesítménye miatt népszerű volt, és hosszú időn keresztül része maradt a dél-afrikai vasúti közlekedési rendszernek.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ arról, hogy a South African Class 5E1, Series 4 mozdonyok közül bármelyik megőrzésre került volna, vagy múzeumban állítanák ki. A legtöbb ilyen típusú mozdonyt selejtezték a modernizációk során.
Érdekességek és kulturális hatás
A South African Class 5E1, Series 4 mozdonyok nem rendelkeztek széles körű kulturális hatással, és nem váltak a vasúti modellezők kedvenceivé sem. Elsősorban funkcionális eszközként tekintettek rájuk, amelyek fontos szerepet játszottak a dél-afrikai gazdaság és közlekedési rendszer fejlődésében.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Tengelyelrendezés | Bo’Bo’ |
Fékrendszer | Elektropneumatikus |
Hivatkozások
A South African Class 5E1, Series 4 elektromos mozdonyról szóló oldal
Képek
Források: Wikipédia, Google