South African Class 5E1, Series 4 elektromos mozdony

A South African Class 5E1, Series 4 elektromos mozdony az 1960-as években jelent meg, és meghatározó szerepet játszott Dél-Afrika vasúti közlekedésének villamosításában.

Történeti háttér és gyártás

A South African Class 5E1, Series 4 elektromos mozdonyt 1965-ben gyártották, és a dél-afrikai vasúthálózat igényeinek kielégítésére fejlesztették ki. A mozdonysorozat kifejlesztésének célja a növekvő vasúti forgalom és az elektromos vonalak bővülése által támasztott szükségletek kielégítése volt.

A gyártó a The General Electric Company (GEC) volt, amely a mozdonysorozatot a South African Railways (SAR) államvasút számára készítette. Az 1965-ben kezdődött gyártási periódus során több példány készült, amelyek az ország különböző részein kerültek bevetésre.

Technikai jellemzők

A South African Class 5E1, Series 4 elektromos mozdony számos fejlett technológiai megoldást alkalmazott, amelyek a korábbi modellekhez képest jelentős előrelépést jelentettek.

Hajtásrendszer: Elektromos
Teljesítmény: A villamos motor által biztosított erő lehetővé tette a nagy terhelések kezelését, ami különösen fontos volt a tehervonatok esetében.
Tengelyelrendezés: Bo’Bo’, ami a nyolc tengely közül négyet hajtott meg, ez egy általánosan alkalmazott elrendezés volt az elektromos mozdonyok körében.
Maximális sebesség: Az elektromos meghajtás lehetővé tette a gyorsabb vonatok közlekedését.
Méretek: A mozdony hossza és magassága lehetővé tette a könnyű integrálódást a meglévő infrastruktúrába.
Fékrendszer: Elektropneumatikus fékrendszerrel rendelkezett, amely gyors és hatékony megállást biztosított.
Vezérlés: Az elektromos vezérlés precíz irányítást tett lehetővé, ami különösen a nehéz teherszállító vonatoknál volt hasznos.

Szolgálati történelem

A South African Class 5E1, Series 4 mozdonyokat a South African Railways használta, ahol a teherszállítás és a személyszállítás fontos szereplőivé váltak. A mozdonysorozat kiváló megbízhatósága és teljesítménye miatt népszerű volt, és hosszú időn keresztül része maradt a dél-afrikai vasúti közlekedési rendszernek.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nincs információ arról, hogy a South African Class 5E1, Series 4 mozdonyok közül bármelyik megőrzésre került volna, vagy múzeumban állítanák ki. A legtöbb ilyen típusú mozdonyt selejtezték a modernizációk során.

Érdekességek és kulturális hatás

A South African Class 5E1, Series 4 mozdonyok nem rendelkeztek széles körű kulturális hatással, és nem váltak a vasúti modellezők kedvenceivé sem. Elsősorban funkcionális eszközként tekintettek rájuk, amelyek fontos szerepet játszottak a dél-afrikai gazdaság és közlekedési rendszer fejlődésében.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak
Tengelyelrendezés Bo’Bo’
Fékrendszer Elektropneumatikus

Hivatkozások

A South African Class 5E1, Series 4 elektromos mozdonyról szóló oldal

Képek

Források: Wikipédia, Google