South African Class 6E1, Series 10 elektromos mozdony

A South African Class 6E1, Series 10 elektromos mozdony a dél-afrikai vasúti történelem meghatározó szereplője, amely kiemelkedő teljesítményével és megbízhatóságával hódította meg a kontinens vasútjait.

Történeti háttér és gyártás

A South African Class 6E1, Series 10 elektromos mozdonyt a Dél-afrikai Vasúttársaság (South African Railways) rendelte meg, hogy az ország villamosított vasúthálózatán szolgálatot teljesítsen. A mozdonyok egyik fő célja az volt, hogy javítsák a vasút hatékonyságát és kiszolgálják a növekvő forgalmi igényeket. Az első példányt 1982-ben gyártották, összesen 100 darabot készített a Union Carriage & Wagon (UCW) vállalat Dél-Afrikában.

Technikai jellemzők

A South African Class 6E1, Series 10 egy elektromos mozdony, amelyet a 3 kV DC rendszerrel működő dél-afrikai vasúti hálózat számára terveztek. A mozdony tengelyelrendezése Bo-Bo, ami azt jelenti, hogy mind a négy tengelye meghajtott. A jármű maximális sebessége 113 km/h, ami lehetővé teszi, hogy személy- és tehervonatokat is húzzon.

  • Hossza: 15,494 m
  • Magasság: 4,090 m
  • Tömeg: kb. 88 tonna
  • Teljesítmény: 2,402 kW
  • Vezérlés: Elektromos vezérlés és fékrendszer

Szolgálati történelem

A Class 6E1, Series 10 mozdonyok széles körben alkalmazott járművek voltak Dél-Afrikában. Az egész ország vasúthálózatán működtek, többféle szolgálatban, beleértve a személy- és tehervonatokat is. Tartósságuknak és megbízhatóságuknak köszönhetően hosszú ideig szolgálatban maradtak. A szolgálati idő alatt több mozdonyt karbantartás és felújítás során modernizáltak, hogy megfeleljenek a folyamatosan változó igényeknek.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Bár sok South African Class 6E1, Series 10 mozdonyt selejteztek, egyes példányok megmaradtak múzeumi vagy vontatási célokra. Ezek fontos történelmi emlékek, amelyek bemutatják Dél-Afrika vasúti közlekedésének fejlődését.

Érdekességek és kulturális hatás

A South African Class 6E1, Series 10 mozdonyok közismerten megbízhatóak és tartósak, ami miatt a vasúttörténet iránt érdeklődők körében is nagy népszerűségnek örvendenek. Bár kifejezetten Dél-Afrikában használták őket, a modellek és makettek formájában világszerte megjelentek a vasútmodellezők gyűjteményeiben.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1970–1999 – Modern járművek
Tengelyelrendezés Bo-Bo
Maximális sebesség 113 km/h
Teljesítmény 2,402 kW
Gyártási év 1982

Hivatkozások

Forrás: Wikipedia – South African Class 6E1, Series 10

Képek

Források: Wikipédia, Google