Történeti háttér és gyártás
A South African Class 6E1, Series 2 elektromos mozdony a dél-afrikai vasúti közlekedés egy meghatározó járműve volt. A mozdonyt a South African Railways (SAR) rendelte meg, hogy megfeleljen a növekvő közlekedési igényeknek. A jármű gyártását az Union Carriage & Wagon in Nigel végezte 1971-ben. Ekkoriban a dél-afrikai vasút jelentős fejlesztéseken ment keresztül, a villamosítás pedig kulcsfontosságú volt a hatékonyság növelésében. A sorozatból összesen 100 darab épült, amelyek jelentős szerepet játszottak a dél-afrikai vasúthálózat korszerűsítésében.
Technikai jellemzők
A South African Class 6E1, Series 2 mozdony elektromos meghajtással rendelkezik, ami a korszak modern technológiáinak megfelelően készült. A mozdony teljesítménye kiemelkedő, és a villamos hajtásnak köszönhetően környezetbarátabb is, mint a korábbi gőz- és dízelmozdonyok. Tengelyelrendezése Bo-Bo, ami azt jelenti, hogy a mozdony mindkét tengelyén hajtómotor található, így javítva a tapadást és a vonóerőt. A maximális sebessége körülbelül 113 km/h, ami megfelelt a korszak követelményeinek.
Szolgálati történelem
A South African Class 6E1, Series 2 mozdonyok kezdetben a dél-afrikai vasutakon teljesítettek szolgálatot. Főként tehervonatok vontatására használták, de alkalmanként személyszállító vonatok élén is közlekedtek. A mozdonyokat fokozatosan korszerűbb típusok váltották le, de hosszú élettartamuk alatt jelentős szerepet játszottak a dél-afrikai vasúti forgalomban. A típust hivatalosan a 2000-es évek elején vonták ki a szolgálatból, de néhány darabot megőriztek nosztalgiajáratok számára.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Bár a legtöbb South African Class 6E1, Series 2 mozdonyt leselejtezték, néhány példányuk megmaradt múzeumi darabként vagy nosztalgiajáratok részeként. Ezek a járművek a dél-afrikai vasúti örökség részeként maradtak fenn, hogy bemutassák a vasúti közlekedés fejlődését és fontosságát a térségben.
Érdekességek és kulturális hatás
A South African Class 6E1, Series 2 mozdony népszerű modellvasúti téma lett az idők során. Számos modellvasút gyártó készítette el a kicsinyített verzióját, ami különösen népszerű a vasútmodellezők körében. Az ilyen modellek segítségével a vasút szerelmesei újraélhetik a dél-afrikai vasutak történetét saját terepasztalukon.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1970–1999 – Modern járművek |
Gyártási év | 1971 |
Tengelyelrendezés | Bo-Bo |
Maximális sebesség | 113 km/h |
Hivatkozások
A South African Class 6E1, Series 2 Wikipédia oldala (új lapon nyílik meg)
Képek
Források: Wikipédia, Google