South African Class 6E1, Series 2 elektromos mozdony

A South African Class 6E1, Series 2 elektromos mozdony a Dél-afrikai vasutak egyik meghatározó típusa volt, amely kifinomult technológiájával hozzájárult az ország vasúti közlekedésének fejlesztéséhez a 20. század második felében.

Történeti háttér és gyártás

A South African Class 6E1, Series 2 elektromos mozdony a dél-afrikai vasúti közlekedés egy meghatározó járműve volt. A mozdonyt a South African Railways (SAR) rendelte meg, hogy megfeleljen a növekvő közlekedési igényeknek. A jármű gyártását az Union Carriage & Wagon in Nigel végezte 1971-ben. Ekkoriban a dél-afrikai vasút jelentős fejlesztéseken ment keresztül, a villamosítás pedig kulcsfontosságú volt a hatékonyság növelésében. A sorozatból összesen 100 darab épült, amelyek jelentős szerepet játszottak a dél-afrikai vasúthálózat korszerűsítésében.

Technikai jellemzők

A South African Class 6E1, Series 2 mozdony elektromos meghajtással rendelkezik, ami a korszak modern technológiáinak megfelelően készült. A mozdony teljesítménye kiemelkedő, és a villamos hajtásnak köszönhetően környezetbarátabb is, mint a korábbi gőz- és dízelmozdonyok. Tengelyelrendezése Bo-Bo, ami azt jelenti, hogy a mozdony mindkét tengelyén hajtómotor található, így javítva a tapadást és a vonóerőt. A maximális sebessége körülbelül 113 km/h, ami megfelelt a korszak követelményeinek.

Szolgálati történelem

A South African Class 6E1, Series 2 mozdonyok kezdetben a dél-afrikai vasutakon teljesítettek szolgálatot. Főként tehervonatok vontatására használták, de alkalmanként személyszállító vonatok élén is közlekedtek. A mozdonyokat fokozatosan korszerűbb típusok váltották le, de hosszú élettartamuk alatt jelentős szerepet játszottak a dél-afrikai vasúti forgalomban. A típust hivatalosan a 2000-es évek elején vonták ki a szolgálatból, de néhány darabot megőriztek nosztalgiajáratok számára.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Bár a legtöbb South African Class 6E1, Series 2 mozdonyt leselejtezték, néhány példányuk megmaradt múzeumi darabként vagy nosztalgiajáratok részeként. Ezek a járművek a dél-afrikai vasúti örökség részeként maradtak fenn, hogy bemutassák a vasúti közlekedés fejlődését és fontosságát a térségben.

Érdekességek és kulturális hatás

A South African Class 6E1, Series 2 mozdony népszerű modellvasúti téma lett az idők során. Számos modellvasút gyártó készítette el a kicsinyített verzióját, ami különösen népszerű a vasútmodellezők körében. Az ilyen modellek segítségével a vasút szerelmesei újraélhetik a dél-afrikai vasutak történetét saját terepasztalukon.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1970–1999 – Modern járművek
Gyártási év 1971
Tengelyelrendezés Bo-Bo
Maximális sebesség 113 km/h

Hivatkozások

A South African Class 6E1, Series 2 Wikipédia oldala (új lapon nyílik meg)

Képek

Források: Wikipédia, Google