South African Class 6E1, Series 5 elektromos mozdony

A South African Class 6E1, Series 5 elektromos mozdony a dél-afrikai vasúti történelem meghatározó alakja, amely a megbízhatóság és a hatékonyság jegyében szolgálta az országot a vasúthálózat sűrű mindennapjaiban.

Történeti háttér és gyártás

A South African Class 6E1, Series 5 elektromos mozdony a Dél-afrikai Vasút igényeinek kielégítésére készült 1974-ben. Ezeket a mozdonyokat az UNION CARRIAGE & WAGON vállalat gyártotta Nigel-ben, Dél-Afrikában. A Class 6E1 sorozat az egykori Dél-Afrikai Köztársaság területén működő elektromos mozdonyok egyik legnagyobb darabszámú sorozata lett. A megrendelés célja az volt, hogy növeljék az ország vasúti közlekedési kapacitását és hatékonyságát, ami szükséges volt a gazdasági fejlődéshez.

Technikai jellemzők

A Class 6E1, Series 5 mozdonyok elektromos hajtású járművek, melyek a 3 kV egyenáramú rendszert használják. Ez a típus elegendő teljesítménnyel rendelkezik ahhoz, hogy különféle vontatási feladatokat lásson el, legyen szó személy- vagy tehervonatokról.

Technikai adatok:

Teljesítmény: Kb. 2,940 kW
Tengelyelrendezés: Bo-Bo
Maximális sebesség: Kb. 113 km/h
Méret:
– Hossz: Kb. 15,494 m
– Magasság: Kb. 3,965 m
Futómű: Négy tengelyes, mindegyik tengely meghajtott
Fékrendszer: Pneumatikus fékrendszer

Szolgálati történelem

A South African Class 6E1, Series 5 mozdonyokat elsősorban a Dél-afrikai Vasút (SAR) használta. Főként személyszállító és tehervonatok vontatására alkalmazták az ország villamosított vasútvonalain. Az évek során több alkalommal is módosították és korszerűsítették ezeket a járműveket, hogy megfeleljenek a változó igényeknek.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Információk szerint a South African Class 6E1, Series 5 mozdonyok közül néhányat megőriztek, de ezek jelenleg nem szerepelnek múzeumi kiállításon vagy nosztalgiavonatokban.

Érdekességek és kulturális hatás

A Class 6E1 sorozat, beleértve a Series 5-öt is, a dél-afrikai vasút történelmének egyik ikonikus darabja. Bár közvetlen kulturális hatásai nem ismertek széles körben, a típus fontos szerepet játszott az ország ipari fejlődésében.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1970–1999 – Modern járművek
Teljesítmény 2,940 kW
Tengelyelrendezés Bo-Bo
Maximális sebesség 113 km/h
Hossz 15,494 m
Magasság 3,965 m
Futómű Négy tengelyes, mindegyik tengely meghajtott
Fékrendszer Pneumatikus

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/South_African_Class_6E1,_Series_5

Képek

Források: Wikipédia, Google