South African Class 6F 4-6-0 gőzmozdony

A South African Class 6F 4-6-0 gőzmozdony a 20. század elején játszott kulcsszerepet Dél-Afrikában, rámutatva a gőztechnológia tartósságára és hatékonyságára a vasúti közlekedés fejlődésében.

Történeti háttér és gyártás

A South African Class 6F 4-6-0 gőzmozdonyt a 19. század végén és a 20. század elején tervezték és gyártották a dél-afrikai vasúti igények kielégítésére. Az 1900-as években, a gyors vasúti fejlődés időszakában, a Dél-Afrikai Vasút Társaság (SAR) új mozdonyokat keresett, amelyek hatékonyan tudtak volna működni a változatos dél-afrikai terepviszonyok között.

Ezt a típust az angliai Neilson & Company gyártotta. A mozdonyokat azért fejlesztették ki, hogy fokozzák a vasúti szállítás hatékonyságát, és képesek legyenek nagyobb sebességgel és nagyobb kapacitással szolgálni, mint elődeik. Az első példányok 1900-ban kerültek forgalomba.

Technikai jellemzők

A South African Class 6F 4-6-0 gőzmozdony egy hagyományos gőzhajtású jármű, amelyet a 4-6-0 tengelyelrendezés jellemez. Ez azt jelenti, hogy a mozdony négy vezető tengellyel és hat hajtótengellyel rendelkezik, ami kiváló stabilitást és húzóerőt biztosít.

  • Hajtásrendszer: Gőz
  • Tengelyelrendezés: 4-6-0
  • Teljesítmény: Nem specifikált
  • Maximális sebesség: Nem specifikált
  • Méretek: A pontos méretek nem elérhetők

Szolgálati történelem

A South African Class 6F gőzmozdonyokat elsősorban a Dél-Afrikai Vasút (South African Railways) rendszerében használták. Ezek a mozdonyok különféle feladatokat láttak el, beleértve az elővárosi és a hosszabb távú személyszállítást is. Az idő múltával a modernizáció szükségessé vált, és végül a dízelmozdonyok váltották fel őket.

A mozdonyokat a második világháború után fokozatosan kivonták a forgalomból. Bár pontos selejtezési dátumok nem állnak rendelkezésre, a legtöbb példányt az 1960-as évek végéig leszerelték.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nem áll rendelkezésre információ arról, hogy a South African Class 6F típusú mozdonyok közül lenne megőrzött vagy működőképes példány. A múzeumban való jelenlétükre vonatkozó adatok nem elérhetők.

Érdekességek és kulturális hatás

A South African Class 6F 4-6-0 mozdonyoknak nincsenek ismert becenevei vagy különleges köznyelvi elnevezései. Bár vasúti modellező körökben az ilyen típusú gőzmozdonyok gyakran népszerűek, kifejezetten a Class 6F modellezéséről nincs információ. Filmekben vagy könyvekben való szereplésük nem dokumentált.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

Forrás

Képek

Források: Wikipédia, Google