Történeti háttér és gyártás
A South African Class 6H 4-6-0 gőzmozdony a 20. század elején született, amikor a dél-afrikai vasutak növekvő szállítási igényeire válaszolva szükségessé vált egy megbízható és erős gőzmozdony. Ezeket a mozdonyokat a 1901-es évben gyártották. A mozdonysorozatot a brit gyártó, a Neilson and Company készítette. Összesen 12 példány készült ebből a típusból, amelyeket a dél-afrikai államvasutak (South African Railways) számára terveztek.
Technikai jellemzők
A South African Class 6H 4-6-0 gőzmozdonyok az úgynevezett 4-6-0 tengelyelrendezést kapták, ami azt jelenti, hogy négy vezető és hat hajtott kereket tartalmaztak. Ez az elrendezés különösen sokoldalúvá tette őket, hiszen képesek voltak mind személy-, mind tehervonatok vontatására.
Műszaki adatok:
– Hajtásrendszer: Gőzhajtás
– Teljesítmény: Nincs konkrét adat
– Tengelyelrendezés: 4-6-0
– Maximális sebesség: Nincs konkrét adat
Szolgálati történelem
A South African Class 6H mozdonyokat elsősorban Dél-Afrikában használták. Széles körben elterjedt alkalmazásuk területe a személyszállítás volt, de szükség szerint tehervonatokhoz is használták őket. A mozdonyokat az idő folyamán különböző kisebb modernizációkon és javításokon esett át, hogy megfeleljenek a növekvő technológiai és operatív igényeknek.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nem áll rendelkezésre információ arról, hogy a South African Class 6H gőzmozdonyok bármelyik példánya megőrzésre került-e múzeumokban vagy nosztalgia vonatok részeként.
Érdekességek és kulturális hatás
A South African Class 6H 4-6-0 gőzmozdony a maga korában jelentős innovációnak számított az afrikai kontinens vasúti közlekedésében. Noha különösebb kulturális hatás nem kapcsolódik hozzájuk, a gőzmozdonyok iránt érdeklődők között még mindig említik őket, mint a vasúti ipar meghatározó darabjait.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/South_African_Class_6H_4-6-0
Képek
Források: Wikipédia, Google