Történeti háttér és gyártás
A South African Class 6K 4-6-0 gőzmozdonyt 1901-ben gyártották, mint a dél-afrikai vasútvonalak számára készített egyik sorozatot. A mozdonyokat a belga gyártó, az Anglo-Franco-Belge gyártotta. Ezeket a mozdonyokat a Cape Government Railways (CGR) számára tervezték, mivel ebben az időszakban jelentős igény mutatkozott olyan megbízható gőzmozdonyokra, amelyek képesek voltak Dél-Afrika kihívásokkal teli terepén is hatékonyan közlekedni. Összesen 15 darabot gyártottak ebből a típusból.
Technikai jellemzők
A South African Class 6K 4-6-0 gőzmozdony egy hagyományos hajtásrendszerű gőzmozdony, amelyet szén tüzelésére terveztek. A mozdony tengelyelrendezése 4-6-0 volt, ami azt jelenti, hogy az első tengelyen négy, a hajtott tengelyeken hat kerék van. Ez a konfiguráció különösen alkalmassá tette az emelkedők leküzdésére és a nehéz vonatok húzására.
- Típus: Gőzmozdony
- Hajtás: Szén tüzelés
- Tengelyelrendezés: 4-6-0
- Maximális sebesség: N/A
- Méretek: Hosszúság: N/A, Magasság: N/A
- Futómű: Rugalmas, a dél-afrikai viszonyoknak megfelelően kialakítva
Szolgálati történelem
A South African Class 6K sorozatú mozdonyok főként Dél-Afrikában szolgáltak, ahol a CGR irányítása alatt álltak. Később a mozdonyokat a Dél-afrikai Vasúttársaság (South African Railways) is használta. A mozdonyokat elsősorban személy- és teherszállításra alkalmazták, köszönhetően a 4-6-0 elrendezésüknek, amely lehetővé tette számukra a sokoldalú használatot. Az idők során a mozdonyokat fokozatosan kivonták a forgalomból, ahogyan a modern dízel- és elektromos mozdonyok megjelentek.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Bár számos gőzmozdonyt megőriztek múzeumokban és nosztalgiavonatok részeként, a South African Class 6K sorozatú mozdonyok közül nem maradt fenn működőképes példány. Mivel a források korlátozottak, nincs információ arról, hogy bármely példány létezne múzeumban vagy kiállításon.
Érdekességek és kulturális hatás
A South African Class 6K mozdonyok, bár nem tartoznak a legismertebb típusok közé, a dél-afrikai vasúti történelem fontos részei. A 4-6-0 elrendezés gyakori volt a korszak gőzmozdonyaiban, ami a közlekedési entuziasták körében kedvelt és jól ismert formát öltött. A mozdonyok a modellvasúti gyártók körében azonban nem voltak kiemelten népszerűek, így nincs sok méretarányos modelljük.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Egyéb |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
South African Class 6K 4-6-0 a Wikipédián
Képek
Források: Wikipédia, Google