Történeti háttér és gyártás
A South African Class 6Z 2-6-4 gőzmozdonyt 1901-ben gyártották a Dél-afrikai vasúti igények kielégítésére. A gőzmozdonyokat főként a személyszállító vonatokhoz tervezték, hozzájárulva Dél-Afrika vasúti hálózatának fejlesztéséhez a 20. század elején. Az adott típust a dél-afrikai államvasút rendelte meg, hogy megbízható és hatékony vonatokat biztosítsanak a növekvő közlekedési igényekre. A mozdony tervezése és gyártása a kor egyik meghatározó vasúti vállalatának, a Vulcan Foundry-nak a műhelyeiben zajlott.
Technikai jellemzők
A South African Class 6Z 2-6-4 egy gőzüzemű mozdony volt, amelynek tengelyelrendezése 2-6-4, ami azt jelenti, hogy két vezető, hat hajtó és négy hátsó tengellyel rendelkezett. Ezek a mozdonyok a mérsékelt teljesítményükről voltak ismertek, amely ideális volt a személyszállító vonatok számára. A mozdony gőzzel működött, amelyet kazán fűtésével állítottak elő. A maximális sebessége körülbelül 80 km/óra lehetett, a pontos adat azonban nem maradt fenn. A mozdonyokat hagyományos kézi vezérléssel irányították.
Szolgálati történelem
Ez a mozdonytípus rendkívül fontos szerepet játszott a dél-afrikai vasúti közlekedés fejlődésében. Főként Dél-Afrika vasútvonalain használták személyszállító vonatok vontatására. A szolgálatban töltött évek alatt a mozdony jelentős vonóerőt biztosított, emellett megbízhatóságával és tartósságával tűnt ki. A gőzmozdonyok korszakának vége felé, a modern dízel- és villamos mozdonyok megjelenésével egy időben, ezeket a mozdonyokat fokozatosan kivonták a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nem áll rendelkezésre információ arról, hogy bármely példány fennmaradt volna, vagy múzeumban kiállították volna. A South African Class 6Z 2-6-4 mozdonyok nem tűnnek fel a jelentősebb vasúti múzeumok gyűjteményeiben.
Érdekességek és kulturális hatás
A South African Class 6Z 2-6-4 gőzmozdonyról kevés érdekesség vagy történeti sztori maradt fenn. Modellvasúti változatokban sem jelent meg, és nem vált a vasúti rajongók körében széles körben ismertté. Kulturális hatása így kevésbé jelentős, mint más ikonikus gőzmozdonyoké.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Egyéb |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
South African Class 6Z 2-6-4 – Wikipédia
Képek
Források: Wikipédia, Google