South African Class 7E2, Series 1 elektromos mozdony

A South African Class 7E2, Series 1 elektromos mozdonyok a dél-afrikai vasúti hálózat nélkülözhetetlen részei, melyek kivételes hatékonyságukkal és megbízhatóságukkal formálják a közlekedési ágazatot.

Történeti háttér és gyártás

A South African Class 7E2, Series 1 elektromos mozdony az 1980-as évek elején készült a dél-afrikai vasúti hálózat igényeinek kielégítésére. A mozdonyokat a dél-afrikai államvasút, a South African Railways (SAR) rendelte meg, és az eszközöket 1982-ben kezdték gyártani.

Ezeket a mozdonyokat a Svájcban található Brown, Boveri & Cie (BBC) és a dél-afrikai Union Carriage & Wagon (UCW) közösen készítette. A BBC a mozdony elektromos rendszeréért felelt, míg az UCW az általános összeszerelést végezte.

A 7E2, Series 1 sorozatból összesen 50 darab készült, és célja a szénszállítás volt a Dél-Afrikai Köztársaság belső területein. Az 1982-es gyártás során jelentős hangsúlyt fektettek a megbízhatóságra és a hatékonyságra.

Technikai jellemzők

A South African Class 7E2, Series 1 mozdonyok elektromos meghajtásúak, amelyeket a 25 kV 50 Hz-es váltakozó áram táplál. A mozdonyok hat tengelyűek (Co-Co tengelyelrendezéssel), ami lehetővé teszi a hatékony teljesítményátvitelt és megfelelő vonóerőt különböző körülmények között. A maximális sebességük eléri a 100 km/h-t.

  • Teljesítmény: 3,000 kW
  • Hossz: 22,2 méter
  • Fékrendszer: Elektromos és légfékek

A mozdonyok kialakítása lehetővé teszi a nagy terhek vontatását a hegyvidéki és sík területeken egyaránt. Bár elsősorban teherszállításra tervezték őket, a mozdonyok sokoldalúságuk miatt különböző feladatok elvégzésére is alkalmasak voltak.

Szolgálati történelem

A South African Class 7E2, Series 1 mozdonyokat elsősorban Dél-Afrikában használták. Jelentős szerepük volt a szénszállításban, amely az ország gazdaságának egyik kulcsfontosságú területe. Az évek során ezek a mozdonyok megbízhatóságukról és tartósságukról váltak ismertté, különösen a megerőltető szállítási útvonalakon.

A mozdonyokat fokozatosan kivonták a forgalomból az 1990-es évek végén és a 2000-es évek elején, amikor már modernebb és hatékonyabb modellek váltották fel őket.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nincs információ arról, hogy a South African Class 7E2, Series 1 mozdonyok közül megőrzött példányok léteznének múzeumokban vagy más nosztalgikus céllal. Azonban sok ilyen típusú vasúti járművet megsemmisítettek vagy visszaalakítottak más célokra.

Érdekességek és kulturális hatás

A South African Class 7E2, Series 1 mozdonyok nem váltak különösebben ismertté a kulturális szférában, mint például a filmek vagy irodalom. Azonban a vasúti modellek rajongói körében népszerűek lehetnek, mivel a dél-afrikai vasúti gyártás egyik jellegzetes példányai. Modelltípusok és méretarányos verziók előfordulhatnak, különösen helyi gyűjtők körében.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1970–1999 – Modern járművek
Gyártási év 1982
Maximális sebesség 100 km/h
Teljesítmény 3,000 kW
Tengelyelrendezés Co-Co
Hossz 22,2 méter

Hivatkozások

South African Class 7E2, Series 1 – Wikipédia

Képek

Források: Wikipédia, Google