Történeti háttér és gyártás
A South African Class 7E2, Series 2 elektromos mozdonyt a 1980-as évek elején fejlesztették ki, hogy megfeleljen a dél-afrikai vasúthálózat igényeinek. A gyártást a Union Carriage & Wagon (UCW) végezte 1983-ban. E mozdonyokat az érctartalmú vonatok nehéz szállítására tervezték, különösen a Dél-Afrikai Vasút számára.
- Gyártó: Union Carriage & Wagon (UCW)
- Gyártás éve: 1983
- Példányszám: 50 darab
- Megrendelő: Dél-Afrikai Vasút
Technikai jellemzők
A South African Class 7E2, Series 2 mozdony elektromos hajtású, ami optimális választást jelentett a hosszú távú, nehéz teherforgalom számára. Az alábbiakban a mozdony főbb technikai jellemzőit találjuk:
- Hajtásrendszer: Elektromos
- Tengelyelrendezés: Co-Co
- Maximális sebesség: 100 km/h
- Hossz: 22,3 méter
- Magasság: 4,1 méter
- Teljesítmény: 3000 kW
- Fékrendszer: Légfékrendszer
Szolgálati történelem
A South African Class 7E2, Series 2 mozdonyokat elsősorban a dél-afrikai vasúti hálózatban használták. Kiválóan szerepeltek nagy terhelésű tehervonatok szállításában. Ezek a mozdonyok stabil teljesítményüknek és megbízhatóságuknak köszönhetően hosszú ideig álltak szolgálatban. A forgalomból való teljes kivonásuk időpontjáról azonban nincs pontos információ.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy a South African Class 7E2, Series 2 mozdonyok közül bármelyik megőrzésre került volna múzeumban vagy nosztalgiajáratként üzemelne.
Érdekességek és kulturális hatás
A South African Class 7E2, Series 2 mozdonyok nem rendelkeznek különösebb kultikus státusszal, és nem ismertek széles körű kulturális hatásokkal. Modellvasúti elterjedtségükről sincs információ.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1970–1999 – Modern járművek |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/South_African_Class_7E2,_Series_2
Képek
Források: Wikipédia, Google