Történeti háttér és gyártás
A South African Class 7F 4-8-0 gőzmozdonyt 1913-ban tervezték és gyártották. Ez a típus a dél-afrikai vasúti hálózat igényeinek kielégítésére készült, amely a különböző távolsági és teherforgalom szükségleteire adott választ. A mozdonysorozatot a dél-afrikai állami vasúttársaság, a South African Railways (SAR) számára fejlesztették ki. A gyártás célja az volt, hogy megbízható és erőteljes vonatokat biztosítson a nehéz, hosszú vonalak számára. A mozdonyokat a North British Locomotive Company, Glasgow gyártotta.
Technikai jellemzők
A Class 7F egy 4-8-0 elrendezésű gőzmozdony, amely a szén- és víztartályaival együtt működött. A 4-8-0 azt jelenti, hogy négy vezető- és nyolc hajtott tengellyel rendelkezik. Ezt a felépítést főként a nagyobb vonóerő és stabilitás érdekében választották. A gőzmozdony kazánja alacsony nyomású, ami lehetővé tette a hatékonyabb működést. A maximális sebesség, amit elérhetett, körülbelül 70 km/h volt. Bár pontos adatokat a tengelytávról és a méretekről nem találunk, a tipikus méretek az ilyen típusú mozdonyoknál körülbelül 20 méter hosszúak.
Szolgálati történelem
A South African Class 7F 4-8-0 gőzmozdonyokat elsősorban Dél-Afrikában használták különböző vonalakon. Feladatuk elsősorban a teherszállítás és a nagy távolságú személyszállítás volt. Ezek a mozdonyok sok évtizeden keresztül szolgálták a dél-afrikai vasúti közlekedést, kiemelkedő megbízhatósággal és hatékonysággal. Az 1960-as években kezdődött meg a kivonásuk, amikor a modern dízel- és elektromos mozdonyok váltották fel őket. A teljes kivonásuk pontos dátuma azonban nincs teljes mértékben dokumentálva.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Néhány South African Class 7F gőzmozdony múzeumi darabként került megőrzésre. A dél-afrikai vasúti történelem jelentős részeként ezek a mozdonyok néhol nosztalgiajáratokon is feltűnhetnek, bár pontos részletek a fennmaradt példányok számáról és állapotáról korlátozottak.
Érdekességek és kulturális hatás
A South African Class 7F gőzmozdonyok egyedi kinézetükkel és megbízhatóságukkal a vasúttörténet kedvelőinek körében is népszerűvé váltak. Modellvasúti formában is fellelhetők, bár a pontos méretarányok és gyártók nem dokumentáltak. A mozdonyok egyedi elrendezése lehetővé tette, hogy különböző, a korabeli művészeti alkotásokban és filmekben helyet kapjanak, jelképezve a dél-afrikai vasúti örökséget.
Tulajdonság | Érték |
---|---|
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/South_African_Class_7F_4-8-0
Képek
Források: Wikipédia, Google