Történeti háttér és gyártás
A South African Class 8D 4-8-0 gőzmozdony egy jelentős darabja a dél-afrikai vasúttörténelemnek. 1903-ban gyártották, hogy megfeleljenek a Dél-Afrikai Állami Vasút (South African Railways) növekvő szállítási igényeinek. A gőzmozdonyokat az angol Neilson, Reid and Company készítette, majd később a North British Locomotive Company is részt vett a gyártásukban. Az 1900-as évek elején a vasút fontos közlekedési eszközként működött, és a Class 8D mozdonyok a nagy teljesítményük és megbízhatóságuk miatt keresettek voltak.
Technikai jellemzők
A Class 8D 4-8-0 gőzmozdony technikailag fejlett jármű a maga korában. A mozdonynak 4-8-0 jellegzetes tengelyelrendezése van, amely azt jelenti, hogy négy vezetőkerék és nyolc hajtott kerék található alatta. A gőzmeghajtású rendszer erős és hatékony volt, lehetővé téve a mozdony számára, hogy nagy terheket húzzon hosszú távon. A maximális sebessége körülbelül 55 km/h volt, amely akkoriban megfelelőnek számított. A mozdony hossza, magassága és egyéb méretei nem állnak rendelkezésre pontosan, de a kor gőzmozdonyai általában robusztus, masszív kialakításúak voltak.
Szolgálati történelem
A South African Class 8D 4-8-0 gőzmozdonyokat főként Dél-Afrikában használták, ahol fontos szerepet játszottak mind a teherszállításban, mind az utasszállításban. A mozdonyok szolgálati ideje során több különböző vonalon is közlekedtek, és nagy megbecsülésnek örvendtek robusztus kialakításuk és megbízhatóságuk miatt. A mozdonyokat az 1960-as évekig alkalmazták, amikor a technológiai fejlődés és az újabb típusú vasúti járművek megjelenése miatt fokozatosan kivonták őket a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nem áll rendelkezésre információ arról, hogy a South African Class 8D 4-8-0 gőzmozdonyok közül bármelyik megőrzésre került volna múzeumi vagy nosztalgia célokra.
Érdekességek és kulturális hatás
A South African Class 8D 4-8-0 gőzmozdonyok jelentős hatást gyakoroltak a dél-afrikai vasútközlekedésre, de konkrét kulturális előfordulásuk, például filmekben vagy irodalomban való megjelenésük nem dokumentált széles körben.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Tengelyelrendezés | 4-8-0 |
Maximális sebesség | 55 km/h |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/South_African_Class_8D_4-8-0
Képek
Források: Wikipédia, Google