South African Class 8D 4-8-0 gőzmozdony

A South African Class 8D 4-8-0 gőzmozdony az 1900-as évek elején meghatározó szereplője volt Dél-Afrika vasúti közlekedésének, megbízhatóságával és teljesítményével kiemelkedve a kor többi mozdonyai közül.

Történeti háttér és gyártás

A South African Class 8D 4-8-0 gőzmozdony egy jelentős darabja a dél-afrikai vasúttörténelemnek. 1903-ban gyártották, hogy megfeleljenek a Dél-Afrikai Állami Vasút (South African Railways) növekvő szállítási igényeinek. A gőzmozdonyokat az angol Neilson, Reid and Company készítette, majd később a North British Locomotive Company is részt vett a gyártásukban. Az 1900-as évek elején a vasút fontos közlekedési eszközként működött, és a Class 8D mozdonyok a nagy teljesítményük és megbízhatóságuk miatt keresettek voltak.

Technikai jellemzők

A Class 8D 4-8-0 gőzmozdony technikailag fejlett jármű a maga korában. A mozdonynak 4-8-0 jellegzetes tengelyelrendezése van, amely azt jelenti, hogy négy vezetőkerék és nyolc hajtott kerék található alatta. A gőzmeghajtású rendszer erős és hatékony volt, lehetővé téve a mozdony számára, hogy nagy terheket húzzon hosszú távon. A maximális sebessége körülbelül 55 km/h volt, amely akkoriban megfelelőnek számított. A mozdony hossza, magassága és egyéb méretei nem állnak rendelkezésre pontosan, de a kor gőzmozdonyai általában robusztus, masszív kialakításúak voltak.

Szolgálati történelem

A South African Class 8D 4-8-0 gőzmozdonyokat főként Dél-Afrikában használták, ahol fontos szerepet játszottak mind a teherszállításban, mind az utasszállításban. A mozdonyok szolgálati ideje során több különböző vonalon is közlekedtek, és nagy megbecsülésnek örvendtek robusztus kialakításuk és megbízhatóságuk miatt. A mozdonyokat az 1960-as évekig alkalmazták, amikor a technológiai fejlődés és az újabb típusú vasúti járművek megjelenése miatt fokozatosan kivonták őket a forgalomból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nem áll rendelkezésre információ arról, hogy a South African Class 8D 4-8-0 gőzmozdonyok közül bármelyik megőrzésre került volna múzeumi vagy nosztalgia célokra.

Érdekességek és kulturális hatás

A South African Class 8D 4-8-0 gőzmozdonyok jelentős hatást gyakoroltak a dél-afrikai vasútközlekedésre, de konkrét kulturális előfordulásuk, például filmekben vagy irodalomban való megjelenésük nem dokumentált széles körben.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek
Tengelyelrendezés 4-8-0
Maximális sebesség 55 km/h

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/South_African_Class_8D_4-8-0

Képek

Források: Wikipédia, Google