South African Class 9 4-6-2 gőzmozdony

A South African Class 9 4-6-2 gőzmozdony az 1900-as évek elején készült, és kulcsfontosságú szerepet játszott Dél-Afrika vasúti történetében, kiváló teljesítményével hódítva meg a sínpályákat.

Történeti háttér és gyártás

A South African Class 9 4-6-2 gőzmozdonyt a Dél-Afrikai Vasutak részére fejlesztették ki az 1900-as évek elején. Az első példányokat 1904-ben gyártották az Egyesült Királyságban működő Neilson, Reid and Company cégnél. Ezek a mozdonyok a korabeli technológiai igények kielégítésére, különösen a személyszállító vonatok kiszolgálására készültek. Összesen tíz példány épült ebből a típusból.

Technikai jellemzők

A South African Class 9 egy 4-6-2 tengelyelrendezésű gőzmozdony, ami azt jelenti, hogy négy vezető, hat hajtó és két hátsó támkerékkel rendelkezik. A gőzmozdony teljesítménye és kapacitása lehetővé tette a nagyobb sebességgel történő utazást a személyszállító vonatok számára. A mozdonyok maximális sebessége körülbelül 100 km/h volt, ami a XIX. század elejének viszonylatában kifejezetten jónak számított.

  • Meghajtás: Gőz
  • Tengelyelrendezés: 4-6-2
  • Maximális sebesség: kb. 100 km/h

Szolgálati történelem

A South African Class 9 gőzmozdonyokat elsősorban a dél-afrikai vasúthálózaton használták személyszállító vonatok vontatására. A megrendelt példányokat Dél-Afrikában helyezték üzembe, ahol az új, gyorsabb közlekedési igények kiszolgálására tervezték őket. A mozdonyokat az 1900-as évek második feléig használták, amikor a modernizáció és az új technológiák térnyerése miatt fokozatosan kivonták őket a forgalomból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Ma nem ismert, hogy bármelyik South African Class 9 mozdony eredeti formájában megmaradt volna. Úgy tűnik, hogy egyik sem került múzeumi konzerválásra, és a nosztalgiavonatokban sem vesznek részt.

Érdekességek és kulturális hatás

A South African Class 9 gőzmozdonyok a maguk idejében technológiai előrelépést jelentettek Dél-Afrikában, azonban kulturális vagy széles körben elterjedt rajongói érdeklődést az évek során nem keltettek. Modellvasúti piacon sem voltak különösebben népszerűek, és inkább a vasúttörténeti érdeklődők körében ismertek.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek
Tengelyelrendezés 4-6-2
Maximális sebesség 100 km/h

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/South_African_Class_9_4-6-2

Képek

Források: Wikipédia, Google