Történeti háttér és gyártás
A South African Class C 4-6-0T gőzmozdonyt az 1870-es évek végén fejlesztették ki a Dél-Afrikában működő vasúti pályák számára. Az első példányok 1879-ben készültek, hogy kielégítsék a vasúti közlekedés növekvő igényeit és új utakra is alkalmassá váljanak. A mozdonyokat a Kitson and Company, egy Leeds-i székhelyű vállalat gyártotta Angliában. Ezt a típust speciálisan a teherszállításra tervezték, és a Cape Government Railways (CGR) rendelte meg, hogy fokozza a közlekedési kapacitását az éghajlati és földrajzi viszonyok között.
Technikai jellemzők
A South African Class C 4-6-0T egy klasszikus gőzmozdony, amelyet az 4-6-0 tengelyelrendezés jellemzett. Ez azt jelentette, hogy négy vezető és hat hajtott kerékkel rendelkezett. A mozdony a gőz erejével működött, amelyet egy tűzcső kazán biztosított. Teljesítményét a mozdonysorozat céljára optimalizálták, hogy a viszonylag nehéz teherszállító vonatokat is hatékonyan mozgathassa. Az ilyen típusú mozdonyok maximális sebessége általában közepes, de hozzáférhető részletes adatokat sajnos nem lehet nyilvánosan találni. A vagonszállító kapacitása és az egyéb részletes specifikációk szintén nem mindig kerültek dokumentálásra.
Szolgálati történelem
A South African Class C 4-6-0T mozdonyok elsősorban Dél-Afrikában szolgáltak, ahol a Cape Government Railways üzemeltette őket. A mozdonyokat teherszállításra használták, és különféle típusú terhek mozgatását végezték az ország vasútvonalain. Az ilyen típusú mozdonyok hosszú szolgálati élettartama volt jellemző, és gyakran modifikációk és javítások révén modernizálták őket, hogy megfeleljenek a változó igényeknek. A szolgálatból való kivonásuk pontos ideje nem mindig ismert, de a 20. század elején már túllépték az aktív szolgálati korukat.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos a South African Class C 4-6-0T mozdonyok egyik példánya sem maradt fenn múzeumi vagy nosztalgia célokra. A korabeli technológiák és a hosszú szolgálati idő miatt ezek a mozdonyok nagyrészt elhasználódtak, és nem tartották meg őket a jövő generációi számára. Ennek eredményeként nincs ismert hely, ahol megtekinthetőek lennének.
Érdekességek és kulturális hatás
A South African Class C 4-6-0T mozdonyok nem rendelkeztek nagy kulturális hatással vagy széleskörű ismertséggel. Mivel ezek a gőzmozdonyok Különleges feladatokat láttak el, gyakran háttérbe szorultak a nagyobb, híresebb vasúti járművek mellett. Modellvasúti formában sem váltak népszerűvé, így nem áll rendelkezésre semmilyen modell vagy replikációs változat, amely a mozdonyok rajongói számára készülhetett volna.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Egyéb |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
South African Class C 4-6-0T a Wikipédián
Képek
Források: Wikipédia, Google