Történeti háttér és gyártás
A South African Class C1 4-6-2T gőzmozdony egy különleges darabja a dél-afrikai vasúttörténelemnek. Ezt a típust a 20. század elején fejlesztették ki, amikor a vasúti közlekedés jelentős átalakuláson ment keresztül. A mozdonyt 1901-ben gyártották, hogy kiszolgálja a növekvő közlekedési igényeket a dél-afrikai vasutakon.
A gyártást az angliai Kitson and Company végezte, akik híresen kiváló minőségű gőzmozdonyokat készítettek. A South African Railways (SAR) igényeire tervezték őket, hogy hatékonyan szolgálhassák ki a helyi vasúti hálózatokat. Az igények között szerepelt a gyorsabb és megbízhatóbb személyszállítás.
Technikai jellemzők
A South African Class C1 4-6-2T mozdony gőzhajtású volt, amely akkoriban a legelterjedtebb meghajtási forma. Az elrendezése a 4-6-2T tengelyelrendezést követi, ahol négy vezetőkerék, hat hajtott kerék és kettő támkerék található. Ez a kialakítás hozzájárult a mozdony stabilitásához és teljesítményéhez.
Néhány technikai jellemző:
– Tengelyelrendezés: 4-6-2T
– Meghajtás: Gőz
– Teljesítmény: Kiváló vonóerő és stabilitás a pályán
– Maximális sebesség: Az akkori szabványoknak megfelelő
– Méret: A mozdony hossza, magassága és szélessége a korabeli standardok szerint alakult
Szolgálati történelem
A dél-afrikai vasutakon betöltött szerepe jelentős volt, különösen a személyszállítás terén. A South African Class C1 4-6-2T mozdonyok részt vettek a helyi vonalakon, amelyeket főként elővárosi és regionális forgalomban használtak.
Szolgálati idejük alatt megbízhatóan teljesítettek, de az idő múlásával és a technológia fejlődésével ezek a gőzmozdonyok is ki lettek vonva a forgalomból. Pontos kivonási időpontjuk azonban nem tisztázott.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nem áll rendelkezésre információ arról, hogy a South African Class C1 4-6-2T mozdonyok közül bármelyik fennmaradt volna múzeumi kiállításra vagy nosztalgiavonatként történő használatra.
Érdekességek és kulturális hatás
Nincsenek elterjedt információk vagy sztorik, amelyek különleges kulturális hatást vagy érdekességet képviselnének e mozdonyok kapcsán. A South African Class C1 4-6-2T gőzmozdony inkább a vasúttörténet egy csendes, de jelentős szereplője.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Tengelyelrendezés | 4-6-2T |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google