South African Class C1 4-6-2T gőzmozdony

A South African Class C1 4-6-2T gőzmozdony a 20. század elején játszott jelentős szerepet Dél-Afrika vasúti történelmében, többek között a gyors és hatékony utasszállításban.

Történeti háttér és gyártás

A South African Class C1 4-6-2T gőzmozdony egy különleges darabja a dél-afrikai vasúttörténelemnek. Ezt a típust a 20. század elején fejlesztették ki, amikor a vasúti közlekedés jelentős átalakuláson ment keresztül. A mozdonyt 1901-ben gyártották, hogy kiszolgálja a növekvő közlekedési igényeket a dél-afrikai vasutakon.

A gyártást az angliai Kitson and Company végezte, akik híresen kiváló minőségű gőzmozdonyokat készítettek. A South African Railways (SAR) igényeire tervezték őket, hogy hatékonyan szolgálhassák ki a helyi vasúti hálózatokat. Az igények között szerepelt a gyorsabb és megbízhatóbb személyszállítás.

Technikai jellemzők

A South African Class C1 4-6-2T mozdony gőzhajtású volt, amely akkoriban a legelterjedtebb meghajtási forma. Az elrendezése a 4-6-2T tengelyelrendezést követi, ahol négy vezetőkerék, hat hajtott kerék és kettő támkerék található. Ez a kialakítás hozzájárult a mozdony stabilitásához és teljesítményéhez.

Néhány technikai jellemző:

Tengelyelrendezés: 4-6-2T
Meghajtás: Gőz
Teljesítmény: Kiváló vonóerő és stabilitás a pályán
Maximális sebesség: Az akkori szabványoknak megfelelő
Méret: A mozdony hossza, magassága és szélessége a korabeli standardok szerint alakult

Szolgálati történelem

A dél-afrikai vasutakon betöltött szerepe jelentős volt, különösen a személyszállítás terén. A South African Class C1 4-6-2T mozdonyok részt vettek a helyi vonalakon, amelyeket főként elővárosi és regionális forgalomban használtak.

Szolgálati idejük alatt megbízhatóan teljesítettek, de az idő múlásával és a technológia fejlődésével ezek a gőzmozdonyok is ki lettek vonva a forgalomból. Pontos kivonási időpontjuk azonban nem tisztázott.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nem áll rendelkezésre információ arról, hogy a South African Class C1 4-6-2T mozdonyok közül bármelyik fennmaradt volna múzeumi kiállításra vagy nosztalgiavonatként történő használatra.

Érdekességek és kulturális hatás

Nincsenek elterjedt információk vagy sztorik, amelyek különleges kulturális hatást vagy érdekességet képviselnének e mozdonyok kapcsán. A South African Class C1 4-6-2T gőzmozdony inkább a vasúttörténet egy csendes, de jelentős szereplője.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek
Tengelyelrendezés 4-6-2T

Hivatkozások

South African Class C1 4-6-2T

Képek

Források: Wikipédia, Google