Történeti háttér és gyártás
A South African Class DS dízelmozdonyt 1939-ben gyártották, válaszként a hatékonyabb és megbízhatóbb motorkocsik iránti igényre. A mozdonysorozatot a Dél-afrikai Államvasutak (South African Railways) rendelte meg, és a Henschel & Son nevű német cég készítette. A gyártás célja a helyi vasúti közlekedés modernizálása és a korábbi gőzmozdonyok leváltása volt.
Technikai jellemzők
A South African Class DS mozdony egy dízelmotorral szerelt jármű. Elsősorban közepes sebességekre tervezték, a maximális sebessége nem volt kiemelkedően magas, azonban a megbízhatóság és a karbantartási igények csökkentése jelentős előnyt jelentett. Meghajtása dízel alapú volt, ami a korábban széles körben elterjedt gőzvontatással szemben energiatakarékosabb és kevésbé igényes működést tett lehetővé.
Szolgálati történelem
A mozdonyokat elsősorban teherszállításra használták a Dél-afrikai Államvasutak hálózatában. Az évek során bebizonyították, hogy képesek megbízható teljesítményt nyújtani különböző körülmények között is. A szolgálat során nem voltak jelentős átépítések vagy modernizációk, a mozdonyok az eredeti kialakításukkal üzemeltek, míg végül kivonták őket a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ arról, hogy bármelyik South African Class DS mozdony megmaradt volna működőképes vagy múzeumi állapotban. A forrás nem említi, hogy bármelyik példányt megőrizték volna történelmi vagy nosztalgia célokra.
Érdekességek és kulturális hatás
- A South African Class DS mozdony tipikus példája annak, hogyan váltak a dízelmozdonyok dominánssá a gőzmozdonyokkal szemben a 20. század közepén.
- Bár nem volt különösen híres vagy ikonikus, a típus fontos lépést jelentett a dél-afrikai vasúti közlekedés modernizálásában.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1930–1945 – Technikai robbanás |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/South_African_Class_DS
Képek
Források: Wikipédia, Google