South African Class E 4-6-4T gőzmozdony

A South African Class E 4-6-4T gőzmozdony lenyűgöző példája a vasút történetében annak, hogyan egyesítették az erőt és a rugalmasságot, hogy megfeleljenek a dél-afrikai sínek kihívásainak.

Történeti háttér és gyártás

A South African Class E 4-6-4T gőzmozdonyt 1902-ben gyártották, és a különleges tengelyelrendezése (4-6-4T) tette egyedülállóvá. Az ilyen típusú mozdonyok kifejlesztése azzal a céllal történt, hogy kiváló teljesítményt nyújtsanak mind az elővárosi, mind pedig a távolsági személyszállításban. A gyártásért a Nasmyth, Wilson and Company felelt. Különösen a Dél-Afrikai Vasút (SAR) számára készültek, hogy kielégítsék az egyre növekvő vasúti közlekedési igényeket az országban. A Class E sorozatot összesen négy példány erejéig gyártották.

Technikai jellemzők

A South African Class E 4-6-4T gőzmozdony teljes mértékben gőzzel működött, és háromtengelyes (4-6-4) hajtásrendszere lehetővé tette a stabil és erős vonóerőt. A mozdony maximális sebességéről nincsenek pontos adatok, de a tengelyelrendezése miatt gyors és erőteljes volt. Az ilyen típusú mozdonyok általában elfértek a rövidebb távolságokon is, de specifikus méreteiről, például hosszúságáról vagy magasságáról nem áll rendelkezésre információ. Általában az elővárosi és regionális járatokon használták, de rendelkezett azokkal a technikai jellemzőkkel, amelyek szükségesek voltak az efféle feladatok ellátásához.

Szolgálati történelem

A Class E mozdonyokat elsősorban Dél-Afrikában alkalmazták, ahol a Dél-Afrikai Vasút különböző vonalain üzemeltek. Az első világháború előtti időszakban különösen fontos szerepet töltöttek be a vasúti szállításokban, azonban a szolgálati időszakuk pontos vége nem ismert. A mozdonyok általában elővárosi személyszállításra és rövidebb távolságú regionális járatok lebonyolítására voltak beosztva.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A jelenlegi információk szerint a South African Class E 4-6-4T mozdonyokból egyik sem maradt fenn múzeumi vagy magángyűjtő tulajdonában. Nincsenek ismert megőrzött példányok, és nem vesznek részt nosztalgiajáratokban sem.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár a South African Class E 4-6-4T mozdonyok ebben a formában nincsenek széles körben elterjedve a modellvasút-piacon, speciális tengelyelrendezésük miatt mégis figyelemre méltóak a vasúttörténet rajongói körében. Nem rendelkeznek közismert becenevekkel vagy kulturális megjelenésekkel, mint például filmekben vagy könyvekben.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/South_African_Class_E_4-6-4T

Képek

Források: Wikipédia, Google