Történeti háttér és gyártás
A South African Class Experimental 3 2-8-0 gőzmozdonyt 1903-ban gyártották, hogy a dél-afrikai vasúti közlekedés igényeit kielégítsék. Ezt a mozdonyt a Cape Government Railways számára építették, amely akkoriban a Dél-afrikai Unió egyik kulcsfontosságú vasúttársasága volt. A mozdonyt az American Locomotive Company (ALCO) készítette, amely ismert volt a masszív és megbízható mozdonyok gyártásáról. Összesen egy példány készült belőle, amely kísérleti célokat szolgált.
Technikai jellemzők
A South African Class Experimental 3 2-8-0 gőzmozdony egy 2-8-0 tengelyelrendezésű gőzmozdony, ami azt jelenti, hogy két vezető és nyolc hajtott kereke van, további vezető tengely nélkül. Ez a típusú elrendezés különösen jól teljesít a nagy tehervonatoknál, hiszen jó tapadást biztosít. A gőzmeghajtás révén a mozdonyt gőzkazán és dugattyús hajtás működteti. A maximális sebesség és hatótáv nem dokumentált, de a konstrukció tipikusan teher- vagy vegyes vonatok vontatására készült, így valószínűleg nem a sebesség, hanem a vonóerő volt a fő szempont.
Szolgálati történelem
A mozdonyt elsősorban Dél-Afrikában használták, ahol a Cape Government Railways üzemeltette. Az Experimental 3-at kísérleti célokra fejlesztették ki, hogy új technológiákat próbáljanak ki, és a helyi vasúti igényekhez igazítsák a teljesítményt. A szolgálatban töltött idő és a pontos kivonási adatok nem dokumentáltak, de mivel kísérleti járműről van szó, valószínűleg nem hosszú ideig állt aktív szolgálatban.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenlegi ismeretek szerint nem létezik megőrzött példánya a South African Class Experimental 3 2-8-0 gőzmozdonyból. Az ilyen kísérleti járművek gyakran nem maradnak meg, mivel elsősorban az új technológiák tesztelésére szolgálnak, majd selejtezésre kerülnek.
Érdekességek és kulturális hatás
A South African Class Experimental 3 2-8-0 gőzmozdony nem bizonyult különösebben híresnek vagy kulturális szempontból jelentősnek. Mivel kísérleti jármű volt, főként mérnöki célokra használták, ezért nem vált a szélesebb közönség számára ismertté. Modellvasút gyártók között sem ismert, valószínűleg az egyedi és kísérleti jellege miatt.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
South African Class Experimental 3 2-8-0 Wikipedia oldal
Képek
Források: Wikipédia, Google