Történeti háttér és gyártás
A South African Class Experimental 5 2-8-2 gőzmozdonyt az 1900-as évek elején fejlesztették ki, kifejezetten a dél-afrikai vasúti igények kielégítésére. Az 1906-os gyártási év fontos mérföldkő volt, mivel ekkor építették meg ezt az egyedi gépet. A mozdony létrehozásának célja az volt, hogy kísérleti platformot biztosítson a 2-8-2 tengelyelrendezés hatékonyságának és teljesítményének tesztelésére Dél-Afrikában.
Technikai jellemzők
A South African Class Experimental 5 egy gőzmeghajtású mozdony, amely a 2-8-2 tengelyelrendezést alkalmazza. Ez a konfiguráció két vezetőtengellyel, nyolc hajtótengellyel és két utótengellyel rendelkezik. A mozdony elsődleges hajtást biztosított a nehéz szállítási feladatokhoz, különösen hegyvidéki környezetben.
- Hajtásrendszer: Gőz
- Tengelyelrendezés: 2-8-2
Szolgálati történelem
A South African Class Experimental 5 kizárólag Dél-Afrikában volt szolgálatban. Elsősorban tehervonatok vontatására használták a hegyvidéki pályaszakaszokon. Az eszköz kísérleti jellege miatt a szolgálati ideje rövid volt, és a tapasztalatokat későbbi tervezésekbe integrálták.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ arról, hogy bármely példány megőrzésre került volna múzeumi vagy egyéb nosztalgikus célokra. Valószínű, hogy a mozdonyt a szolgálat befejezése után selejtezték.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a South African Class Experimental 5 nem vált híressé vagy ikonikus modellé a vasútrajongók körében, technikai jellegzetességei és kísérleti jellege érdekes fejezetet képvisel a dél-afrikai vasúti történelemben. Mivel egyedi volt, a modellvasúti gyártók nem készítettek róla méretarányos másolatokat.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/South_African_Class_Experimental_5_2-8-2
Képek
Források: Wikipédia, Google