Történeti háttér és gyártás
A South African Class F 4-6-4T gőzmozdony 1904-ben készült a dél-afrikai vasúti igények kielégítésére. Az ilyen típusú mozdonyok azért fejlesztették ki, hogy hatékonyabbá tegyék a személyszállítást a városi és elővárosi vonalakon. A gyártást a szintén dél-afrikai vasúttársaságok számára végezték, főképp a South African Railways megrendelésére.
Technikai jellemzők
A South African Class F 4-6-4T gőzmozdony egy 4-6-4 tengelyelrendezésű gőzmozdony. A „T” az elnevezésben a „tank” szóra utal, ami azt jelzi, hogy a mozdony tartályai közvetlenül a vázhoz vannak erősítve, nem pedig egy külön tender-szerelvénnyel húzták. Ez a kialakítás különösen előnyös volt a városi közlekedésben, ahol rövidebb távolságokon közlekedtek és a manőverezhetőség volt a fő szempont. A mozdony gőzerővel működött, és praktikus méretei révén könnyen kezelhető volt a különböző városi pályaudvarokon.
Szolgálati történelem
A Class F mozdonyokat elsősorban városi és elővárosi személyszállításra használták Dél-Afrikában. Azonban a pontos használati időszak és a kivonás részletei nincsenek jól dokumentálva. Ezek a mozdonyok különösen jól működtek a sűrű városi forgalomban, ahol gyakori indításra és megállásra volt szükség.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nem áll rendelkezésre információ arról, hogy a South African Class F 4-6-4T mozdonyokból maradt volna-e meg bármely darab múzeumokban vagy nosztalgiajáratokon. Az ilyen típusú mozdonyok esetében gyakori, hogy a modernizáció és selejtezés során mind megsemmisültek.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a South African Class F 4-6-4T mozdonyok nem lettek ikonikusak a mozdonyrajongók körében, érdekes történeteik lehetnek a dél-afrikai vasút történetében. Modellvasúti elterjedtségük nem dokumentált, és a filmes vagy könyves megjelenítésekről sincs információ.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
South African Class F 4-6-4T – Wikipedia
Képek
Források: Wikipédia, Google