Történeti háttér és gyártás
A South African Class FC 2-6-2+2-6-2 gőzmozdony a 20. század elején, 1925-ben készült. A mozdonysorozatot a dél-afrikai vasúti közlekedés igényeire fejlesztették ki, hogy hatékonyabbá tegyék a nehéz vonatok szállítását, különösen a hegyvidéki szakaszokon. A mozdonyokat az angliai Beyer, Peacock and Company gyártotta, amely ismert volt a kiváló minőségű, innovatív mozdonyai révén. A dél-afrikai államvasutak voltak a megrendelők, amelyek számára kiemelten fontos volt a teljesítmény és a megbízhatóság.
Technikai jellemzők
A Class FC mozdony egy 2-6-2+2-6-2 tengelyelrendezésű, Garratt típusú gőzmozdony. A Garratt elrendezés lehetővé tette, hogy nagyobb kapacitású kazánt, és ennek megfelelően nagyobb teljesítményt biztosítsanak a mozdonyok számára, miközben a mozgékonyság is megmaradt a szűk ívek és a hegyes területeken való közlekedéshez. A gőzmozdony kialakítása lehetővé tette a magasabb sebességek elérését anélkül, hogy a stabilitást veszélyeztették volna.
- Hajtásrendszer: Gőz
- Teljesítmény: Nagyteljesítményű kazán
- Tengelyelrendezés: 2-6-2+2-6-2
- Maximális sebesség: Magasabb átlagsebesség elérésére képes
Szolgálati történelem
A South African Class FC mozdonyokat kizárólag Dél-Afrikában használták. A mozdonyokat elsősorban a nehéz teherforgalmi vonalakra tervezték, beleértve a hegyvidéki régiókat, ahol a hagyományos mozdonyok kevésbé voltak hatékonyak. A mozdonyok megbízhatóan üzemeltek, egészen a forgalomból való kivonásukig, amelyre a technológiai előrelépések és a dízelmozdonyok megjelenése miatt került sor.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nem áll rendelkezésre információ arról, hogy a South African Class FC 2-6-2+2-6-2 gőzmozdonyokból bármelyik megmaradt volna múzeumban vagy működőképes állapotban. Az ilyen típusú mozdonyok azonban jelentős történelmi értéket képviselnek a vasúti történelem iránt érdeklődők körében.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a Class FC mozdonyok nem váltak széles körben ismertté a nagyközönség körében, a vasúti szakértők és gyűjtők számára különleges értéket képviselnek. A mozdonyok különleges kialakítása és technológiai újításai miatt érdekes tanulmányi témát nyújtanak a vasúti technológia fejlődésének megértéséhez.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/South_African_Class_FC_2-6-2+2-6-2
Képek
Források: Wikipédia, Google