Történeti háttér és gyártás
A South African Class G 4-8-2T gőzmozdonyt 1904-ben gyártották a dél-afrikai vasúttársaságok számára. A mozdony tervezője és gyártója a Neilson, Reid and Company volt, amely Glasgow-ban, Skóciában tevékenykedett. A típus kifejlesztésére az volt az igény, hogy a dél-afrikai vasúthálózat hegyvidéki szakaszain megfelelő teljesítményű és megbízható mozdony álljon rendelkezésre.
A Class G 4-8-2T gyártását az állami vasúttársaság, a South African Railways (SAR) rendelte meg. A mozdonyokat kifejezetten teher- és utasszállító vonatokhoz tervezték, az akkori vasúti közlekedés növekvő igényeihez igazodva, és a gyártásuk 1904-ben fejeződött be. Csak kis számú, összesen 8 példány készült ebből a típusból.
Technikai jellemzők
A South African Class G 4-8-2T gőzmozdony egy széntüzelésű gőzmozdony volt. A tengelyelrendezése 4-8-2T, amely azt jelenti, hogy négy vezető kerék, nyolc hajtókerék és kettő utóvezető kerék található rajta. Ez a kialakítás lehetővé tette, hogy a mozdony megfelelő stabilitással és vonóerővel közlekedjen a hegyvidéki pályaszakaszokon.
- Hajtásrendszer: Gőz
- Teljesítmény: nem áll rendelkezésre pontos adat
- Maximális sebesség: nem áll rendelkezésre pontos adat
- Méretek: nem áll rendelkezésre pontos adat
- Futómű: 4-8-2 elrendezés
Szolgálati történelem
A South African Class G 4-8-2T gőzmozdonyokat elsősorban a dél-afrikai vasúthálózat hegyvidéki szakaszain használták, ahol kiemelkedő vonóerőre volt szükség. A mozdonyok különösen alkalmasak voltak a nehezebb vonatok vontatására. A szolgálatba állított mozdonyok az idő előrehaladtával fokozatosan elavultak, és az 1960-as évekre már nagyrészt kivonták őket a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A South African Class G 4-8-2T gőzmozdonyok közül sajnos egy sem maradt fenn a mai napig. A típust nem tartották meg múzeumi célokra, és nem is található meg egyetlen nosztalgia- vagy vasúti múzeumban sem.
Érdekességek és kulturális hatás
Annak ellenére, hogy a South African Class G 4-8-2T gőzmozdony nem maradt fenn, különleges kialakításával és teljesítményével a korabeli vasúti közlekedés fontos részét képezte Dél-Afrikában. Modellvasúti körökben nem ismert, és széleskörű kulturális hatással nem rendelkezett.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
További információk a South African Class G 4-8-2T gőzmozdonyról
Képek
Források: Wikipédia, Google