Történeti háttér és gyártás
A South African Class GG 2-6-2+2-6-2 gőzmozdonyokat a dél-afrikai vasúti igények kielégítésére tervezték, különösen a nagyobb teljesítményű vonatok vontatásához. Ezt a típust a Beyer, Peacock and Company gyártotta 1925-ben, Manchesterben, Angliában. A mozdony kifejlesztése mögött az a szándék állt, hogy a Dél-Afrikai Vasút (South African Railways, SAR) még hatékonyabb mozdonnyal rendelkezzen, amely képes megbirkózni a kemény terepviszonyokkal és nagy terhelésekkel. A Class GG sorozatból mindössze hat darabot gyártottak, így meglehetősen ritka járművekről van szó.
Technikai jellemzők
A Class GG mozdonyok jellemzője a 2-6-2+2-6-2 tengelyelrendezés, ami azt jelenti, hogy mindkét végén három hajtott tengely található, melyek középpontjában két szabadon forgó futótengely van. Ez a gyártási megoldás kivételes stabilitást és vonóerőt biztosított. A mozdony a gőzerőt használja meghajtásra, ami a korszak sajátossága volt.
- Tengelyelrendezés: 2-6-2+2-6-2
- Meghajtás: Gőz
- Maximális sebesség: 55 km/h
- Teljesítmény: Nincs pontos adat
- Fékrendszer: A kor szokványos gőzmozdony fékrendszere
Szolgálati történelem
A South African Class GG gőzmozdonyok főleg Dél-Afrikában voltak használatban, ahol a SAR vonalain szolgáltak. Ezek a mozdonyok különösen hasznosak voltak a nehéz tehervonatok és a hosszú távolságú járatok esetében. A szolgálati idejük alatt jól teljesítettek, de a gőzmozdonyok korszaka leáldozott, így a Class GG mozdonyokat fokozatosan kivonták a forgalomból. Az utolsó példányokat az 1950-es évek végén selejtezték.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos nincs információ arról, hogy a South African Class GG mozdonyokból fennmaradt volna bármelyik példány múzeumi célokra vagy nosztalgiavonatként. Ezek a mozdonyok teljesen eltűntek a közforgalomból, és jelenleg nem ismertek megőrzött darabok.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a South African Class GG gőzmozdonyok nem váltak annyira híressé, mint más ikonikus mozdonyok, technikai érdekességükkel és ritkaságukkal mégis kiérdemelték a vasúti rajongók figyelmét. Modellvasúti körökben kevéssé elterjedtek, mivel a gyártásuk korlátozott volt, és kevésbé váltak ismertté, mint más mozdonytípusok.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Tengelyelrendezés | 2-6-2+2-6-2 |
Maximális sebesség | 55 km/h |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/South_African_Class_GG_2-6-2+2-6-2
Képek
Források: Wikipédia, Google