Történeti háttér és gyártás
A South African Class H2 4-8-2T gőzmozdony a dél-afrikai vasúti közlekedés egyik meghatározó eszköze volt. 1909-ben gyártották, a mozdonyokat a Dél-Afrikai Vasúttársaság igényei alapján fejlesztették ki. Az alapötlet az volt, hogy egy robusztus és megbízható gőzmozdonyt hozzanak létre, amely képes kezelni a dél-afrikai vasútvonalak kihívásait. A gyártást a North British Locomotive Company végezte, amely a korszak egyik vezető mozdonygyártó vállalata volt.
Technikai jellemzők
A South African Class H2 4-8-2T egy gőzmeghajtású mozdony, amely a 4-8-2 tengelyelrendezésével tűnik ki. Ez azt jelenti, hogy a mozdony négy elülső futókereket, nyolc hajtókereket és két hátsó futókereket tartalmaz. Ez a kialakítás stabilitást biztosított a mozdony számára, lehetővé téve a nehéz teherszállítást változatos terepen is. A maximális sebessége elérte a 70 km/h-t, ami megfelelő volt a korszak követelményeinek.
Szolgálati történelem
A Class H2 mozdonyokat elsősorban a Dél-Afrikai Vasúttársaság használta. Ezek a mozdonyok teher- és személyszállításra is alkalmazhatóak voltak, főként nehéz teher- és bányászati vonatok vontatására. A mozdonyok szolgálati évei alatt bizonyították megbízhatóságukat és tartósságukat. A ’60-as évekig aktívan használták, mielőtt fokozatosan kivonták volna őket a forgalomból a modern dízel és elektromos mozdonyok megjelenése miatt.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Bár sok Class H2 mozdonyt leselejteztek, néhány példányt megőriztek és múzeumokban kiállítottak. Ezek a megőrzött mozdonyok a vasúti történelem fontos részét képezik, és néha nosztalgiajáratok keretében újra működésbe helyezik őket.
Érdekességek és kulturális hatás
A Class H2 mozdonyok a dél-afrikai vasúti történelem ikonikus alakjai közé tartoznak. Bár specifikus beceneveikről vagy kulturális előfordulásaikról nincs sok információ, a vasúti rajongók körében nagy népszerűségnek örvendenek. Több modellvasút gyártó is készített méretarányos verziókat a mozdonyból, ami különösen a gyűjtők körében örvend nagy népszerűségnek.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Tengelyelrendezés | 4-8-2 |
Maximális sebesség | 70 km/h |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/South_African_Class_H2_4-8-2T
Képek
Források: Wikipédia, Google