South African Class HF 2-8-2+2-8-2 gőzmozdony

A South African Class HF 2-8-2+2-8-2 gőzmozdony lenyűgöző teljesítményével és mérnöki innovációjával a dél-afrikai vasutak egyik büszkeségeként szolgált, hatékonyan szállítva rakományokat a nehéz terepeken.

Történeti háttér és gyártás

A South African Class HF 2-8-2+2-8-2 gőzmozdonya 1927-ben készült, és jelentős szerepet játszott Dél-Afrika vasúti közlekedésében. A mozdonyt az angliai Beyer, Peacock and Company gyártotta, amely híres volt a speciális gőzmozdonyok tervezéséről és gyártásáról. A konstrukció célja az volt, hogy kielégítse a Dél-Afrikai Vasúttársaság (South African Railways, SAR) igényeit a nehéz tehervonatok szállítására, különösen a meredek és kanyargós vasútvonalakon.

Technikai jellemzők

A South African Class HF egy gőzmozdony, amely a Beyer-Garratt típusú tengelyelrendezéssel büszkélkedhet. Az ilyen típusú mozdonyok jellemzője, hogy két különálló hajtott keretes részük van, amelyek között a kazán helyezkedik el. Ez a kialakítás előnyös a hosszabb és nehezebb vonatok mozgatásához, különösen a kanyargós pályaszakaszokon.

Műszaki adatok:

Hajtásrendszer: Gőzzel működő
Tengelyelrendezés: 2-8-2+2-8-2 (Beyer-Garratt)
Maximális sebesség: Nem áll rendelkezésre pontos adat
Futóműrendszer: Beyer-Garratt rendszer
Fékrendszer: Általában légfékekkel szerelve

Szolgálati történelem

A South African Class HF mozdonyok a Dél-Afrikai Vasúttársaság hálózatán szolgáltak, különösen a nehéz tehervonatok vontatásában. Ezeket a mozdonyokat a dél-afrikai nehéz, meredek vonalakra tervezték, amelyeket gyakran jellemeztek extrém környezeti kihívások. Az ilyen körülmények között a mozdonyok kiválóan teljesítettek, egészen a kivonásukig.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nincs információ arról, hogy bármely South African Class HF mozdony megőrzésre került volna vagy múzeumban szerepelne.

Érdekességek és kulturális hatás

A South African Class HF mozdonyok a Beyer-Garratt kialakítás ikonikus példái, amelyek nagy hatással voltak a mozdonytervezésre a 20. században. Bár specifikus beceneveik vagy köznyelvi elnevezéseik nem ismertek, a Beyer-Garratt típusú mozdonyok általában nagyra becsült részét képezik a vasúti rajongók gyűjteményeinek és a modellvasúti köröknek.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/South_African_Class_HF_2-8-2+2-8-2

Képek

Források: Wikipédia, Google