Történeti háttér és gyártás
A South African Class KM 0-6-0+0-6-0 gőzmozdony különleges szerepet töltött be Dél-Afrika vasúti történetében. Az első példány 1904-ben készült, és kifejezetten a dél-afrikai feltételekhez igazították. A mozdonyt az angol székhelyű Beyer, Peacock and Company tervezte és gyártotta, amely híres volt az innovatív és hatékony vasúti járműveiről.
A mozdonyt eredetileg azok a kihívások inspirálták, amelyek a különböző terepviszonyok és a dél-afrikai távoli helyszínek elérhetősége miatt jelentkeztek. A bazaltos terep és a hosszú, egyenes vonalak nagy erőt és megbízhatóságot követeltek meg a mozdonytól.
Technikai jellemzők
A South African Class KM 0-6-0+0-6-0 egy gőzzel hajtott mozdony, amely a Beyer-Garratt típusú konstrukciót alkalmazta. Ez a különleges elrendezés lehetővé tette a kotrószerű hosszú futómű kialakítását, amely a terepviszonyokhoz való alkalmazkodást segítette. A mozdony jellemző tengelyelrendezése az 0-6-0+0-6-0 volt, ami azt jelenti, hogy mindkét keret három hajtott tengellyel rendelkezett, és egyetlen középső kazánnal működött.
A mozdony teljesítménye lenyűgöző volt, és képes volt nagy teherbírású vonatokat is mozgatni. A maximális sebessége a korabeli viszonyok között is tiszteletre méltó volt, bár pontos adatokat erről nem találni.
Szolgálati történelem
A mozdonyt főként Dél-Afrikában használták, és jelentős szerepet játszott a régió vasúti közlekedésének fejlesztésében. Főként teherszállításban alkalmazták, különösen ott, ahol nehéz terheket kellett nagy távolságokra szállítani. A mozdony szolgálata során megbízhatóságáról és erősségéről vált ismertté. Pontos kivonási évét nem dokumentálták, de a legtöbb ilyen típusú mozdonyt az 1960-as évekig többnyire kivonták a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincsenek információk arról, hogy lenne megőrzött példány a South African Class KM 0-6-0+0-6-0 típusból. Múzeumi vagy nosztalgia vonatokban való részvételéről sem található adat. Ennek ellenére a Beyer-Garratt típusú mozdonyok fontos részét képezik a vasúti történelemnek, és más típusai számos múzeumban megtekinthetőek.
Érdekességek és kulturális hatás
A South African Class KM 0-6-0+0-6-0 mozdony különlegessége a Beyer-Garratt konstrukcióban rejlett, amely a világ számos részén különféle vasúti járművek alapjául szolgált. Bár nem ismertek filmekben vagy könyvekben való szereplései, a Garratt mozdonyok modellvasúti változatai kedveltek a rajongók körében. Számos modellgyártó készítette el méretarányos másait, melyek a világ minden táján gyűjtők és vasútrajongók kedvencei.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Gyártási év | 1904 |
Tengelyelrendezés | 0-6-0+0-6-0 |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/South_African_Class_KM_0-6-0+0-6-0
Képek
Források: Wikipédia, Google