Történeti háttér és gyártás
A South African Class MC 2-6-6-0 gőzmozdonyokat 1912-ben gyártották a Baldwin Locomotive Works-nél az Egyesült Államokban. Ezt a típust a dél-afrikai vasút megrendelésére tervezték, azzal a céllal, hogy hatékony megoldást nyújtson a nehéz teherforgalomra. A mozdonyok a korszak igényeinek megfelelően erős teljesítményt nyújtottak, így alkalmassá váltak a dél-afrikai sínekre. Összesen tíz darabot gyártottak ebből a típusból.
Technikai jellemzők
A South African Class MC 2-6-6-0 egy gőzüzemű mozdony volt. Két hajtott tengelye közé beépített forgóvázával a mozdony jól kezelte a kanyarokat is. A ‘2-6-6-0’ jelölés a tengelyelrendezést írja le, amely hat hajtott tengelyt tartalmazott, míg az első és hátsó tengelyek nem hajtottak voltak.
- Teljesítmény: Az erős gőzfejlesztés lehetővé tette a nehéz terhek vontatását.
- Maximális sebesség: Képességeit a nehéz teherforgalomra optimalizálták, nem a sebesség volt a fő szempont.
Szolgálati történelem
Ezek a mozdonyok főleg Dél-Afrikában szolgáltak, ahol a nehéz tehervonatok vontatása volt a fő feladatuk. A mozdonyokat a nehéz körülmények és a nagy terhelések kezelésére fejlesztették ki, és ennek megfelelően teljesítettek is szolgálatuk alatt. A mozdonyokat az 1950-es években kezdték kivonni a forgalomból, ahogy a modernizáció és a dízelmozdonyok elterjedése fokozatosan átvették helyüket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nem találtak fennmaradt példányokat ebből a típusból, így jelenleg egyik sem látható múzeumban vagy nosztalgiavonatok keretében.
Érdekességek és kulturális hatás
A South African Class MC 2-6-6-0 mozdonyokat nem különösebben vették célba a modellvasúti gyártók, így ezek a mozdonyok nem igazán elterjedtek a hobbikörökben. Nincs ismert becenevük vagy különösebb kulturális megjelenésük filmekben, könyvekben.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
További információ a South African Class MC 2-6-6-0 gőzmozdonyról
Képek
Források: Wikipédia, Google