Történeti háttér és gyártás
A South African Class MF 2-6-6-2 gőzmozdonyt 1911-ben gyártották. Azért fejlesztették ki, hogy kielégítse a vasúti igényeket Dél-Afrikában, ahol a nehéz terepi viszonyok miatt speciális mozdonyokra volt szükség. A mozdonyt a North British Locomotive Company készítette, amely Glasgowban, Skóciában működött. Összesen 13 ilyen mozdony készült, és a South African Railways rendelte meg őket.
Technikai jellemzők
A South African Class MF 2-6-6-2 egy gőzmozdonynak minősül, amelyet kettős meghajtással láttak el. A 2-6-6-2 tengelyelrendezés a mozdony futóművére utal, ahol a ‘2’ -es szám az elülső vezetőtengelyeket, a ‘6’-os szám a meghajtó tengelyeket, a második ‘6’-os szám pedig a hátsó meghajtó tengelyeket jelenti, míg a második ‘2’ az utolsó vezetőtengelyeket jelöli. Ennek a konfigurációnak köszönhetően a mozdony jól boldogult a nehéz és változatos terepeken is.
- Teljesítmény: Képes volt nagy tömegű szerelvények vontatására.
- Tüzelőanyag: Szén
- Maximális sebesség: Nem közölt adat
- Méretek: A mozdony meghatározott paramétereiről nem áll rendelkezésre publikus adat.
Szolgálati történelem
A South African Class MF 2-6-6-2 mozdonyokat elsősorban Dél-Afrikában használták a hegyvidéki és nehéz terepeken való közlekedéshez. A mozdonyok jól teljesítettek a teherforgalomban, mivel képesek voltak nehéz szerelvényeket is nagy távolságokra szállítani. A szolgálatból való kivonásuk időpontja nem ismert, de valószínűleg a késő gőzmozdony-korszak végén váltak feleslegessé, amikor a dízelmozdonyok átvették a szerepüket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy bármelyik South African Class MF 2-6-6-2 mozdony megmaradt volna múzeumi vagy nosztalgia célokra. Úgy tűnik, hogy ezek a mozdonyok teljesen eltűntek az aktív használatból és megőrzésre sem került belőlük példány.
Érdekességek és kulturális hatás
A South African Class MF 2-6-6-2 mozdonyok nem lettek különlegesen híresek a kulturális szférában, és nem születtek róluk filmek vagy könyvek. Modellgyártók sem készítettek belőlük széles körben elérhető maketteket vagy méretarányos modelleket, így rajongói kultúra vagy becenevek sem alakultak ki körülöttük.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
Részletes információ a South African Class MF 2-6-6-2 mozdonyról
Képek
Források: Wikipédia, Google