South African Class MJ 2-6-6-0 gőzmozdony

A South African Class MJ 2-6-6-0 gőzmozdony egy lenyűgöző mérnöki alkotás, amely a páratlan erő és a precíz kivitelezés jegyeit ötvözi, megmutatva a vasúti technológia aranykorának szépségét.

Történeti háttér és gyártás

A South African Class MJ 2-6-6-0 gőzmozdonyt 1914-ben gyártották, hogy kielégítse a dél-afrikai vasúti igényeket. A mozdonyt a Baldwin Locomotive Works készítette, amely akkoriban az egyik vezető mozdonygyártó vállalat volt az Amerikai Egyesült Államokban. A Dél-Afrikai Vasúttársaság (South African Railways – SAR) számára készültek, hogy tovább bővítsék és támogassák a vasúti hálózatot, amely a szállítás egyik fő módja volt Dél-Afrikában.

A mozdony a 2-6-6-0 elrendezésével a Mallet típusú gépek kategóriájába tartozik, amelyek két különálló motorral rendelkeznek, így jobban tudnak alkalmazkodni a változatos terepviszonyokhoz. A gyártás pontos darabszáma nem áll rendelkezésre, de fontos szerepet játszottak a dél-afrikai vasúti történetben.

Technikai jellemzők

A South African Class MJ 2-6-6-0 egy gőzmeghajtású mozdony volt, amelyet elsősorban teher- és személyszállításra használtak. Az elrendezés a „2-6-6-0” Mallet konfigurációt követte, ami azt jelenti, hogy a mozdony két különálló, összekapcsolt hajtóművel rendelkezett. Ez lehetővé tette, hogy jobban alkalmazkodjon a kanyargós pályákhoz és a nehezebb terepviszonyokhoz, amelyek gyakran előfordultak Dél-Afrikában.

  • Tengelyelrendezés: 2-6-6-0
  • Hajtás: Gőz
  • Maximális sebesség: Nincs pontos adat
  • Férőhely: Nincs pontos adat
  • Felszereltség: Alapvető gőzmozdony funkciók, speciális felszereltség nélkül

Szolgálati történelem

A mozdonyokat főként a Dél-Afrikai Vasúttársaság alkalmazta különféle szolgálatokban. Elsődleges feladatuk a távoli területeket összekapcsoló vonalak ellátása volt, amelyek igényelték a Mallet típusú gépek rugalmasságát. A mozdonyai hosszú évekig szolgáltak, mielőtt kivonták volna őket a forgalomból. A kivonás pontos ideje nem dokumentált, de az ilyen típusú gőzmozdonyok általában a közlekedési technológia fejlődéséhez igazodva kerültek leállításra.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nincs ismert megőrzött példány a South African Class MJ 2-6-6-0 mozdonyokból. Nem találhatók meg múzeumokban sem, ami azt jelzi, hogy az idő múlása és az ipari fejlődés számos ilyen mozdony nyomát eltüntette.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár a konkrét érdekességekről nincsenek dokumentációk, a South African Class MJ 2-6-6-0 mozdonyok a Mallet típusú elrendezésük miatt technikai szempontból érdekesek voltak. Az ilyen típusú mozdonyok gyakran modellvasútként is népszerűek, bár konkrét modellgyártók adatai nem állnak rendelkezésre.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/South_African_Class_MJ_2-6-6-0

Képek

Források: Wikipédia, Google