Történeti háttér és gyártás
A South African Class MJ 2-6-6-0 gőzmozdonyt 1914-ben gyártották, hogy kielégítse a dél-afrikai vasúti igényeket. A mozdonyt a Baldwin Locomotive Works készítette, amely akkoriban az egyik vezető mozdonygyártó vállalat volt az Amerikai Egyesült Államokban. A Dél-Afrikai Vasúttársaság (South African Railways – SAR) számára készültek, hogy tovább bővítsék és támogassák a vasúti hálózatot, amely a szállítás egyik fő módja volt Dél-Afrikában.
A mozdony a 2-6-6-0 elrendezésével a Mallet típusú gépek kategóriájába tartozik, amelyek két különálló motorral rendelkeznek, így jobban tudnak alkalmazkodni a változatos terepviszonyokhoz. A gyártás pontos darabszáma nem áll rendelkezésre, de fontos szerepet játszottak a dél-afrikai vasúti történetben.
Technikai jellemzők
A South African Class MJ 2-6-6-0 egy gőzmeghajtású mozdony volt, amelyet elsősorban teher- és személyszállításra használtak. Az elrendezés a „2-6-6-0” Mallet konfigurációt követte, ami azt jelenti, hogy a mozdony két különálló, összekapcsolt hajtóművel rendelkezett. Ez lehetővé tette, hogy jobban alkalmazkodjon a kanyargós pályákhoz és a nehezebb terepviszonyokhoz, amelyek gyakran előfordultak Dél-Afrikában.
- Tengelyelrendezés: 2-6-6-0
- Hajtás: Gőz
- Maximális sebesség: Nincs pontos adat
- Férőhely: Nincs pontos adat
- Felszereltség: Alapvető gőzmozdony funkciók, speciális felszereltség nélkül
Szolgálati történelem
A mozdonyokat főként a Dél-Afrikai Vasúttársaság alkalmazta különféle szolgálatokban. Elsődleges feladatuk a távoli területeket összekapcsoló vonalak ellátása volt, amelyek igényelték a Mallet típusú gépek rugalmasságát. A mozdonyai hosszú évekig szolgáltak, mielőtt kivonták volna őket a forgalomból. A kivonás pontos ideje nem dokumentált, de az ilyen típusú gőzmozdonyok általában a közlekedési technológia fejlődéséhez igazodva kerültek leállításra.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs ismert megőrzött példány a South African Class MJ 2-6-6-0 mozdonyokból. Nem találhatók meg múzeumokban sem, ami azt jelzi, hogy az idő múlása és az ipari fejlődés számos ilyen mozdony nyomát eltüntette.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a konkrét érdekességekről nincsenek dokumentációk, a South African Class MJ 2-6-6-0 mozdonyok a Mallet típusú elrendezésük miatt technikai szempontból érdekesek voltak. Az ilyen típusú mozdonyok gyakran modellvasútként is népszerűek, bár konkrét modellgyártók adatai nem állnak rendelkezésre.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/South_African_Class_MJ_2-6-6-0
Képek
Források: Wikipédia, Google