Történeti háttér és gyártás
A South African Class NG G12 2-6-2+2-6-2 gőzmozdonyt a Baldwin Locomotive Works gyártotta az 1927-es évben. Az ilyen típusú mozdonyokat különösen a dél-afrikai keskeny nyomközű vasútvonalak igényeire fejlesztették ki, amelyek 2 láb (610 mm) nyomközűek voltak. A mozdony megalkotásának egyik fő célja az volt, hogy hatékony megoldást nyújtson a dél-afrikai vasúthálózat nehéz terepviszonyainak kezelésére. A mozdonyokat az akkori South African Railways (SAR) számára készítették.
Technikai jellemzők
A South African Class NG G12 egy gőzmeghajtású mozdony, amely 2-6-2+2-6-2 tengelyelrendezéssel készült. Ez a típusú tengelyelrendezés azt jelenti, hogy a mozdony hat hajtott tengelye között kettő nem hajtott, ami a kanyarokban történő stabilabb mozgást eredményezi. A mozdony kettős hajtású, azaz két különálló gépegységgel rendelkezik, amelyek egy központi kazán köré vannak építve. A maximális sebessége viszonylag alacsony, mivel inkább az erőre és a vontatási képességre helyezték a hangsúlyt.
- Hajtásrendszer: Gőz
- Tengelyelrendezés: 2-6-2+2-6-2
- Nyomtáv: 610 mm
Szolgálati történelem
A South African Class NG G12 mozdonyokat elsősorban Dél-Afrikában használták a keskeny nyomközű vasutakon. Ezek a mozdonyok kiválóan teljesítettek hegyvidéki szolgálatban, ahol a szűk ívek és meredek emelkedők jelentettek kihívást. Széles körben alkalmazták mind teherszállításra, mind személyszállításra. Pontos kivonási időszakra vonatkozó információ nem áll rendelkezésre, de az ilyen típusú gőzmozdonyokat általában a dízelmozdonyok és elektromos mozdonyok megjelenésével kezdték kivonni a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Információ jelenleg nem áll rendelkezésre arról, hogy létezik-e megőrzött példánya a South African Class NG G12 mozdonyoknak. Nem ismert, hogy bármelyik múzeumban kiállításra került-e, vagy részt vesz-e nosztalgiavonatokban.
Érdekességek és kulturális hatás
A South African Class NG G12 gőzmozdonyok nem tűnnek fel jelentős kulturális kontextusban, mint például filmekben vagy könyvekben. Modellvasúti formában sem ismertek széles körben, bár a vasúti modellezés világában a keskeny nyomköz egyedi szegmens, amelyet bizonyos rajongók nagyra értékelnek a különleges műszaki jellemzők miatt.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Gyártási év | 1927 |
Tengelyelrendezés | 2-6-2+2-6-2 |
Nyomtáv | 610 mm |
Hivatkozások
South African Class NG G12 2-6-2+2-6-2 Wikipedia oldal
Képek
Források: Wikipédia, Google