Történeti háttér és gyártás
A South African Class S2 0-8-0 gőzmozdonyt 1952-ben gyártották, és a dél-afrikai vasúthálózat tehermozdonyaiként használták. Ennek a típusnak a kifejlesztése a nagy teljesítményű tehermozdonyok iránti igényre vezethető vissza, mivel a dél-afrikai vasutak ekkoriban jelentős fejlődésen mentek keresztül. A gőzmozdonyokat a „South African Railways” (SAR) megrendelésére gyártották, és eredetileg a nehéz teherforgalom kezelésére tervezték.
Technikai jellemzők
A South African Class S2 0-8-0 gőzmozdony klasszikus gőzhajtású rendszerrel rendelkezett. A „0-8-0” tengelyelrendezés azt jelenti, hogy a mozdonyon nincs vezetőkerék, és nyolc hajtott kerékkel van felszerelve. Ez a kialakítás kiváló tapadást és teljesítményt biztosított a tehermozgatás során. További részletek a mozdony pontos műszaki teljesítményéről nem ismertek.
Szolgálati történelem
A South African Class S2 0-8-0 mozdonyokat főként Dél-Afrikában használták a teherforgalomban. Kifejezetten a nehéz áruszállításra tervezték, és megbízhatóságuk miatt népszerűek voltak a vasúti hálózaton. A szolgálatban töltött évek során a mozdonyok jól teljesítettek, és a nehéz terheket is eredményesen tudták szállítani. Visszavonásuk és selejtezésük időpontjáról nincs pontos információ.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ arról, hogy bármelyik South African Class S2 0-8-0 mozdony megőrzésre került volna, vagy hogy bármelyik múzeumban kiállítanák.
Érdekességek és kulturális hatás
A South African Class S2 0-8-0 gőzmozdony nem vált különösebben híressé a kultúrában vagy a modellezés világában. Nem ismeretes, hogy bármilyen becenévvel vagy köznyelvi elnevezéssel illették volna, és filmekben vagy könyvekben sem tűnt fel.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Gyártási év | 1952 |
Tengelyelrendezés | 0-8-0 |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/South_African_Class_S2_0-8-0
Képek
Források: Wikipédia, Google