Történeti háttér és gyártás
A South Australian Railways E osztályú gőzmozdonyai az 1860-as évek közepén jelentek meg, hogy kielégítsék az Ausztrália déli részén növekvő vasúti igényeket. Az E osztály kifejlesztésének fő oka a helyi vasúthálózat bővülése volt, amelyhez megbízható és erőteljes gőzmozdonyokra volt szükség. A mozdonyokat Samuel W. Ford amerikai mérnök tervezte, aki úttörő munkát végzett a gőzmozdonyok fejlesztése terén.
A mozdonyokat az Egyesült Államokban, a Baldwin Locomotive Works-nél gyártották Philadelphiában. A gyártási időszak 1862-ben kezdődött, és összesen 10 darab egységet készítettek. Ezeket a mozdonyokat a South Australian Railways számára szállították, hogy támogassák az állam vasúti szolgáltatásainak bővítését.
Technikai jellemzők
Az E osztályú mozdonyok gőzhajtásúak voltak, amely technológia akkoriban széles körben elterjedt és megbízhatónak számított. A mozdonyok fő műszaki jellemzője a 0-4-2 tengelyelrendezés volt, azaz elöl nem voltak hordtengelyek, négy meghajtó kerék és két utánfutó kerék található. Ez az elrendezés biztosította a megfelelő stabilitást és vonóerőt is.
A mozdonynak meglehetősen részletes technikai felszereltsége volt, de sajnos a maximális sebességről és a pontos teljesítményadatokról nem áll rendelkezésre részletes információ.
Szolgálati történelem
Az E osztályú mozdonyokat elsősorban Dél-Ausztrália területén használták, a South Australian Railways hálózatán belül. Ezek a mozdonyok hozzájárultak a régió vasúti infrastruktúrájának bővítéséhez és sokféle típusú vonatot, beleértve a teherszállítókat és személyszállítókat egyaránt, kiszolgáltak.
Specifikus információk a kivonásuk vagy selejtezésük időpontjáról nem állnak rendelkezésre, de feltételezhető, hogy a technológiai fejlődéssel párhuzamosan az 1900-as évek elejére fokozatosan kivonták őket a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Az E osztályú mozdonyok közül egy sem maradt fenn múzeumi kiállításra vagy megőrzésre. Ennek következtében a történelem ezen darabjai kizárólag történelmi dokumentációk és archívumok formájában élnek tovább.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár az E osztályú mozdonyok közvetlen kulturális hatása nem dokumentált széles körben, fontos szerepet játszottak a dél-ausztráliai vasútfejlesztésben, és hozzájárultak a térség gazdasági növekedéséhez. Modellvasuti elterjedtségük nincsen dokumentálva, és úgy tűnik, hogy nem kaptak külön becenevet sem.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/South_Australian_Railways_E_class
Képek
Források: Wikipédia, Google