South Australian Railways E class gőzmozdony

A South Australian Railways E class gőzmozdony az 1890-es években fontos szerepet játszott Dél-Ausztrália vasúti fejlődésében, és megbízható teljesítményével szerzett hírnevet azokban az időkben, amikor a vasutak elengedhetetlenek voltak a közlekedésben.

Történeti háttér és gyártás

A South Australian Railways E osztályú gőzmozdonyai az 1860-as évek közepén jelentek meg, hogy kielégítsék az Ausztrália déli részén növekvő vasúti igényeket. Az E osztály kifejlesztésének fő oka a helyi vasúthálózat bővülése volt, amelyhez megbízható és erőteljes gőzmozdonyokra volt szükség. A mozdonyokat Samuel W. Ford amerikai mérnök tervezte, aki úttörő munkát végzett a gőzmozdonyok fejlesztése terén.

A mozdonyokat az Egyesült Államokban, a Baldwin Locomotive Works-nél gyártották Philadelphiában. A gyártási időszak 1862-ben kezdődött, és összesen 10 darab egységet készítettek. Ezeket a mozdonyokat a South Australian Railways számára szállították, hogy támogassák az állam vasúti szolgáltatásainak bővítését.

Technikai jellemzők

Az E osztályú mozdonyok gőzhajtásúak voltak, amely technológia akkoriban széles körben elterjedt és megbízhatónak számított. A mozdonyok fő műszaki jellemzője a 0-4-2 tengelyelrendezés volt, azaz elöl nem voltak hordtengelyek, négy meghajtó kerék és két utánfutó kerék található. Ez az elrendezés biztosította a megfelelő stabilitást és vonóerőt is.

A mozdonynak meglehetősen részletes technikai felszereltsége volt, de sajnos a maximális sebességről és a pontos teljesítményadatokról nem áll rendelkezésre részletes információ.

Szolgálati történelem

Az E osztályú mozdonyokat elsősorban Dél-Ausztrália területén használták, a South Australian Railways hálózatán belül. Ezek a mozdonyok hozzájárultak a régió vasúti infrastruktúrájának bővítéséhez és sokféle típusú vonatot, beleértve a teherszállítókat és személyszállítókat egyaránt, kiszolgáltak.

Specifikus információk a kivonásuk vagy selejtezésük időpontjáról nem állnak rendelkezésre, de feltételezhető, hogy a technológiai fejlődéssel párhuzamosan az 1900-as évek elejére fokozatosan kivonták őket a forgalomból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Az E osztályú mozdonyok közül egy sem maradt fenn múzeumi kiállításra vagy megőrzésre. Ennek következtében a történelem ezen darabjai kizárólag történelmi dokumentációk és archívumok formájában élnek tovább.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár az E osztályú mozdonyok közvetlen kulturális hatása nem dokumentált széles körben, fontos szerepet játszottak a dél-ausztráliai vasútfejlesztésben, és hozzájárultak a térség gazdasági növekedéséhez. Modellvasuti elterjedtségük nincsen dokumentálva, és úgy tűnik, hogy nem kaptak külön becenevet sem.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/South_Australian_Railways_E_class

Képek

Források: Wikipédia, Google