Történeti háttér és gyártás
A South Australian Railways Gc osztály gőzmozdonyait a Beyer, Peacock and Company készítette 1879-ben. E mozdonyok gyártását azzal a céllal kezdték, hogy megfeleljenek a Dél-Ausztráliai Vasút (SAR) növekvő szállítási igényeinek. A mozdonyok 1879-től kezdve álltak szolgálatba, és az SAR számára készültek. Az előállítás pontos példányszáma alacsony volt, ezek a mozdonyok a kor technológiai színvonalát képviselték.
Technikai jellemzők
A Gc osztály mozdonyai gőzhajtásúak voltak, mely megoldás a kor tipikus hajtási rendszere volt. A tengelyelrendezésük 0-6-0 kialakítású, amely azt jelenti, hogy hat hajtott tengellyel rendelkeztek, de vezető- vagy futótengelyek nélkül. Ezek a mozdonyok elég egyszerű, de robusztus szerkezetűek voltak, ami megbízható működést biztosított.
- Hajtás: Gőz
- Tengelyelrendezés: 0-6-0
Szolgálati történelem
A South Australian Railways Gc osztály gőzmozdonyait főként tehervonatok húzására alkalmazták a Dél-Ausztráliai Vasútnál. Ezek a mozdonyok hosszú évekig szolgáltak, míg végül a technika fejlődése és a gazdasági szempontok miatt kivonták őket a forgalomból. A mozdonyokat fokozatosan selejtezték le, ahogy újabb, hatékonyabb gépeket vettek használatba.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs adat arról, hogy a Gc osztály bármelyik példánya fennmaradt volna. Ebből következően nem találhatók meg múzeumokban vagy nosztalgiavonatok részeként.
Érdekességek és kulturális hatás
A Gc osztály mozdonyai nem váltak olyan ikonikus szereplőivé a vasúttörténetnek, mint néhány másik osztály. Modellvasúti körökben is kevésbé ismertek. Speciális beceneveket vagy köznyelvi elnevezéseket nem dokumentáltak hozzájuk kapcsolódóan.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |