South Australian Railways K class (narrow gauge) gőzmozdony

A South Australian Railways K class (narrow gauge) gőzmozdony ikonikus szereplője volt az ausztrál vasúttörténelemnek, hatékony működésével és megbízhatóságával hozzájárulva a régió fejlődéséhez.

Történeti háttér és gyártás

A South Australian Railways K class gőzmozdonyok története 1884-ben kezdődött. Ezeket a mozdonyokat a South Australian Railways (SAR) használta, hogy kielégítse a növekvő vasúti szállítási igényeket a keskeny nyomközű vonalakon. A K class mozdonyokat a Beyer, Peacock and Company gyártotta, Manchesterben, Angliában. Ez a típus elsősorban a vidéki területeken volt hasznos, ahol a keskeny nyomközű vasútvonalak voltak jellemzők.

  • Gyártó: Beyer, Peacock and Company
  • Gyártási év: 1884
  • Példányszám: 8 darab

Technikai jellemzők

A K class gőzmozdonyok alapvető technológiai újításokat tartalmaztak korukban. Ezek a mozdonyok kettős hengerekkel működtek, és egy tipikus 2-6-0 tengelyelrendezéssel rendelkeztek. Az ilyen típusú tengelyelrendezés lehetővé tette a mozdony számára, hogy hatékonyan kezelje a keskeny nyomközű vasútvonalak kihívásait. A mozdonyok gőzzel működtek, és a maximális sebességük körülbelül 50 km/h volt.

Szolgálati történelem

A South Australian Railways K class mozdonyokat elsősorban dél-ausztráliai keskeny nyomtávú vasútvonalakon használták. Ezek a mozdonyok teherszállításra és személyszállításra egyaránt alkalmazhatók voltak a vidékies területeken. A mozdonyokat az 1960-as évek közepéig használták aktívan, amikor is modern dízel- és elektromos mozdonyok váltották fel őket. Kivonásuk után néhány példányt sikerült megőrizni múzeumok számára.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Több K class mozdonyt sikerült megőrizni múzeumokban, ahol a látogatók megtekinthetik őket, és betekintést nyerhetnek a gőzmozdonyok korába. A megőrzött példányok közül néhány részt vesz nosztalgiavonatokban, ezzel biztosítva, hogy a történelmi járművek továbbra is élvezhetőek legyenek a mai közönség számára.

Érdekességek és kulturális hatás

  • A K class mozdonyok egyedülálló megjelenése sok vasútmodellező számára vonzó.
  • Becenevük „K” a jellegzetes típusjelzés miatt.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora
Tengelyelrendezés 2-6-0
Maximális sebesség 50 km/h

Hivatkozások

South Australian Railways K class (narrow gauge) – Wikipédia

Képek

Források: Wikipédia, Google