South West African Class Hc gőzmozdony

A South West African Class Hc gőzmozdony a múlt század elején Afrikában vált fontos szállítóeszközzé, különösen a szűk nyomtávú vasutak pioníreként.

Történeti háttér és gyártás

A South West African Class Hc gőzmozdony az 1929-es évben készült, és a dél-afrikai vasúti szolgálat számára tervezték, amely akkoriban Dél-Afrikához tartozott. A mozdonysorozatot a németországi Henschel & Son vállalat gyártotta, amely a kor egyik jelentős mozdonygyártója volt. Az ilyen típusú mozdonyokat elsősorban a Dél-Nyugat-Afrika (ma Namíbia) vasútvonalain való használatra tervezték, ahol különleges teljesítményigények merültek fel a helyi földrajzi és éghajlati viszonyok miatt.

Technikai jellemzők

A Class Hc mozdony egy gőzmeghajtású jármű volt, amelyet a szén tüzelésű kazánja hajtott. A mozdonynak 0-6-0 tengelyelrendezése volt, ami azt jelenti, hogy a járműnek három kapcsolt tengelye volt, és nem volt vezető- vagy futótengelye. A maximális sebessége 40 km/h körülire tehető, ami a korszak vonatai számára megfelelő volt, különösen a nehezebb teherszállító vonatok esetében. A mozdonynak nem volt kialakított utastere, hiszen teherszállításra specializálódtak.

Szolgálati történelem

A South West African Class Hc gőzmozdonyokat elsősorban Dél-Nyugat-Afrika területén használták, ahol a nehéz teherszállítás volt a fő alkalmazási területük. A mozdonyokat a környezeti kihívások tesztelték, mivel a forró és száraz klíma különleges megterhelést jelentett az anyagokra és a mechanikára. Nem találtam pontos adatot a kivonásuk vagy selejtezésük idejére, azonban az 1950-es és 1960-as évek során számos gőzmozdonyt elektrifikáltak vagy dízelmozdonyokkal helyettesítettek.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nem áll rendelkezésre információ arról, hogy ezekből a mozdonyokból megmaradt volna bármelyik működőképes állapotban vagy múzeumi kiállításon. A történelmi jelentőségük ellenére a dél-afrikai vasúti járművek közül kevés maradt fenn, és gyakran a nehéz körülmények között szolgáló mozdonyokat selejtezték.

Érdekességek és kulturális hatás

A South West African Class Hc mozdonyoknak olyan különleges beceneve nem ismert, amely széles körben elterjedt volna, de a dél-afrikai vasutak közösségében biztosan ismerték és tisztelték őket. A mozdonyok a modellvasút gyártók kínálatában nem annyira elterjedtek, mint néhány más, ikonikusabb vasúti jármű, valószínűleg a viszonylag limitált földrajzi szolgálati területük miatt.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek
Gyártási év 1929
Gyártó Henschel & Son
Tengelyelrendezés 0-6-0
Maximális sebesség 40 km/h

Hivatkozások

South West African Class Hc

Képek

Források: Wikipédia, Google