Történeti háttér és gyártás
A South West African Class Hc gőzmozdony az 1929-es évben készült, és a dél-afrikai vasúti szolgálat számára tervezték, amely akkoriban Dél-Afrikához tartozott. A mozdonysorozatot a németországi Henschel & Son vállalat gyártotta, amely a kor egyik jelentős mozdonygyártója volt. Az ilyen típusú mozdonyokat elsősorban a Dél-Nyugat-Afrika (ma Namíbia) vasútvonalain való használatra tervezték, ahol különleges teljesítményigények merültek fel a helyi földrajzi és éghajlati viszonyok miatt.
Technikai jellemzők
A Class Hc mozdony egy gőzmeghajtású jármű volt, amelyet a szén tüzelésű kazánja hajtott. A mozdonynak 0-6-0 tengelyelrendezése volt, ami azt jelenti, hogy a járműnek három kapcsolt tengelye volt, és nem volt vezető- vagy futótengelye. A maximális sebessége 40 km/h körülire tehető, ami a korszak vonatai számára megfelelő volt, különösen a nehezebb teherszállító vonatok esetében. A mozdonynak nem volt kialakított utastere, hiszen teherszállításra specializálódtak.
Szolgálati történelem
A South West African Class Hc gőzmozdonyokat elsősorban Dél-Nyugat-Afrika területén használták, ahol a nehéz teherszállítás volt a fő alkalmazási területük. A mozdonyokat a környezeti kihívások tesztelték, mivel a forró és száraz klíma különleges megterhelést jelentett az anyagokra és a mechanikára. Nem találtam pontos adatot a kivonásuk vagy selejtezésük idejére, azonban az 1950-es és 1960-as évek során számos gőzmozdonyt elektrifikáltak vagy dízelmozdonyokkal helyettesítettek.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nem áll rendelkezésre információ arról, hogy ezekből a mozdonyokból megmaradt volna bármelyik működőképes állapotban vagy múzeumi kiállításon. A történelmi jelentőségük ellenére a dél-afrikai vasúti járművek közül kevés maradt fenn, és gyakran a nehéz körülmények között szolgáló mozdonyokat selejtezték.
Érdekességek és kulturális hatás
A South West African Class Hc mozdonyoknak olyan különleges beceneve nem ismert, amely széles körben elterjedt volna, de a dél-afrikai vasutak közösségében biztosan ismerték és tisztelték őket. A mozdonyok a modellvasút gyártók kínálatában nem annyira elterjedtek, mint néhány más, ikonikusabb vasúti jármű, valószínűleg a viszonylag limitált földrajzi szolgálati területük miatt.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Gyártási év | 1929 |
Gyártó | Henschel & Son |
Tengelyelrendezés | 0-6-0 |
Maximális sebesség | 40 km/h |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google