Történeti háttér és gyártás
A Southern Pacific class AC-7 gőzmozdonyt az American Locomotive Company (ALCO) gyártotta 1937-ben. Ez a típus az úgynevezett „Articulated Consolidation” mozdonyok csoportjába tartozott, melyek a Southern Pacific Railroad számára készültek. A mozdonyok az Egyesült Államok nyugati részén, különösen a Kalifornia környéki meredek emelkedőkkel tarkított vonalakon való használatra készültek. Az AC-7 típus összesen 14 darab mozdonyt jelentett, amelyek a 4150–4163 pályaszámokkal kerültek szolgálatba.
Technikai jellemzők
Az AC-7 gőzmozdonyok a gőzmeghajtású hajtásrendszerrel működtek, és a 4-8-8-2 tengelyelrendezést követték, amely azt jelentette, hogy elöl négy vezető, hátul pedig két kormányzott kerék volt. A mozdonyok teljesítménye kiemelkedő volt a korszakukban, és rendkívül alkalmasak voltak a nehéz tehervonatok vontatására. Az AC-7 mozdonyokat kiemelkedő vonóerő képességük tette különösen népszerűvé.
Szolgálati történelem
A Southern Pacific Railroad több vonalán is közlekedtek, különösen a nehéz teherszállítási feladatokra specializálódtak. Az AC-7 mozdonyok a második világháború alatt is fontos szerepet játszottak a hadianyagok szállításában. A szolgálatból fokozatosan 1955 és 1958 között vonták ki őket, amikor a dízelmozdonyok átvették a helyüket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos az AC-7 mozdonyok egyike sem maradt fenn eredeti formájában. Az összes példányt selejtezték, így ma már csak történelmi dokumentációkban és modellekben őrzik a típus emlékét.
Érdekességek és kulturális hatás
Az AC-7 mozdonyok beceneve a „Cab Forward” volt, utalva arra, hogy a vezetőfülke az egyéb gőzmozdonoktól eltérően az elején volt elhelyezve. Ez a kialakítás a hosszú alagutakban javított a személyzet biztonságán, mivel csökkentette a füst okozta problémákat. Több modellgyártó is készített méretarányos másolatokat az AC-7-ből, így a vasúti modellezők körében népszerű téma maradt ez a mozdonytípus.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1930–1945 – Technikai robbanás |
Gyártási év | 1937 |
Tengelyelrendezés | 4-8-8-2 |
Példányszám | 14 |