Történeti háttér és gyártás
A Southern Pacific class MC-4 gőzmozdonyok a Southern Pacific vasúttársaság részére készültek, hogy kielégítsék a növekvő teherszállítási igényeket a 20. század elején. Ezt a típust 1911-ben gyártották, és a Baldwin Locomotive Works volt a kivitelező. A gyártás célja az volt, hogy nagy teljesítményű mozdonyokat biztosítsanak a nehéz terhek vontatásához a hegyvidéki vonalakon.
Technikai jellemzők
A Southern Pacific class MC-4 gőzmozdony egy kivételes teljesítményű modell volt. A gőzhajtású rendszer lehetővé tette a mozdony számára, hogy nagy terheléssel is megbirkózzon. Az MC-4 tengelyelrendezése 2-8-8-2 volt, amely különösen alkalmassá tette hegyvidéki területeken való használatra. A maximális sebesség és további műszaki adatok azonban nem állnak rendelkezésre.
Szolgálati történelem
A Southern Pacific class MC-4 mozdonyokat elsősorban teherszállításra használták, különösen az USA nyugati részén található hegyvidéki vonalakon. Ezek a mozdonyok jelentős szerepet játszottak a vasúti áruszállításban a 20. század első felében. A pontos kivonási dátum nem áll rendelkezésre, de az ilyen típusú gőzmozdonyokat általában a dízelmozdonyok megjelenése után fokozatosan kivonták a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenlegi információink szerint a Southern Pacific class MC-4 mozdonyokból nem maradtak fenn megőrzött példányok, így nincs múzeumi szereplés vagy nosztalgiavonati részvétel sem.
Érdekességek és kulturális hatás
Az MC-4 típusú mozdonyok jelentősége inkább a vasúti történetírásban és mérnöki teljesítményükben rejlik. Modellvasúti formában is kevésbé ismertek, és nem váltak népszerű témává a filmekben vagy könyvekben.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
Southern Pacific class MC-4 – Wikipédia
Képek
Források: Wikipédia, Google