Történeti háttér és gyártás
A Southern Pacific Class P-8 gőzmozdonyt 1921-ben tervezték és építették az American Locomotive Company (ALCO) égisze alatt. Ezek a mozdonyok a Southern Pacific Railroad vasúttársaság számára készültek, hogy megfeleljenek a növekvő személyszállítási igényeknek. Az első példányok az Egyesült Államok nyugati részén kezdték meg szolgálatukat, különösen a gyorsvonatok és távolsági személyszállítási szolgáltatások során. A P-8 osztályból összesen 19 darab készült.
Technikai jellemzők
A Southern Pacific Class P-8 gőzmozdonyok 4-6-2 Pacific tengelyelrendezésűek voltak, ami azt jelenti, hogy négy vezetőtengelyt, hat hajtótengelyt és két kiegyensúlyozó tengelyt használtak. Ezek a mozdonyok gőzerővel működtek, amelyet tüzelőanyag elégetésével vízgőzzé alakítva nyertek ki, majd ezt a gőzt használták a dugattyúk mozgatására. Az általuk elérhető maximális sebesség körülbelül 110 km/h volt. A mozdonyok hossza körülbelül 23 méter volt, és nagy teljesítményük miatt képesek voltak hosszú utakon stabil sebességet tartani.
Szolgálati történelem
A Southern Pacific Class P-8 mozdonyokat főként a nyugati államokban, Kaliforniában, Oregonban és Nevadában használták a Southern Pacific Railroad gyorsvonatain. Ezek a mozdonyok a 20. század közepéig szolgáltak, amikor a dízelmozdonyok fokozatosan átvették a helyüket, mivel azok gazdaságosabbak és hatékonyabbak voltak. A P-8-ak végül az 1950-es évek közepén kerültek kivonásra és selejtezésre.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnálatos módon a Southern Pacific Class P-8 gőzmozdonyok közül egyetlen példány sem maradt fenn eredeti állapotában múzeumi környezetben vagy működőképes állapotban.
Érdekességek és kulturális hatás
A Southern Pacific Class P-8 gőzmozdonyok nemcsak a vasúti közlekedés technológiai szimbólumai voltak, hanem kulturális hatásuk is jelentős volt az amerikai közlekedési történetben. Habár a mozdonyok nem gyakran szerepeltek közvetlenül a popkultúrában, a gőzmozdonyok ikonikus megjelenésükkel és hangjukkal befolyásolták a filmeket és irodalmi műveket is. Modellvasúti gyártók időnként reprodukálták a P-8 mozdonyokat különböző méretarányokban, amelyek a vasúti modellezők körében népszerűek voltak.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Egyéb |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Gyártási év | 1921 |
Tengelyelrendezés | 4-6-2 Pacific |
Maximális sebesség | 110 km/h |
Hossz | 23 méter |
Példányszám | 19 |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Southern_Pacific_Class_P-8
Képek
Források: Wikipédia, Google