Történeti háttér és gyártás
A Southern Railway 385 gőzmozdony egy jelentős darab az amerikai vasúttörténetben. Eredetileg 1907-ben gyártották a Baldwin Locomotive Works műhelyeiben, amely az Egyesült Államok egyik legfontosabb mozdonygyártó vállalata volt. A mozdonyt a Southern Railway megrendelésére készítették, amely jelentős szerepet játszott a délkeleti és közép-atlanti államok vasúti közlekedésében.
A 385-ös mozdony az úgynevezett 2-8-0 (Consolidation) tengelyelrendezésű típus volt, amelyet elsősorban tehervonatok vontatására terveztek. Az 1900-1929 közötti korszak a dízel technológia kísérleteinek megkezdését jelentette ugyan, de a gőzmozdonyok dominanciája továbbra is fennmaradt.
Technikai jellemzők
A Southern Railway 385 gőzmozdony technikai jellemzői a korszak klasszikus vonásait viselik magukon. A gőzmeghajtású mozdony hajtásrendszerét egy hagyományos szén tüzelésű kazán biztosította, amely a gőz segítségével működtette a dugattyúkat és forgattyútengelyt.
– Tengelyelrendezés: 2-8-0 (Consolidation)
– Maximális sebesség: Jellemzően 95 km/h (nincs pontos adat)
– Futómű: Négy hajtott tengely, amelyek közös váltóval rendelkeztek
– Fékrendszer: Mechanikus fékrendszer, kiegészítve gőzfékekkel
Szolgálati történelem
A Southern Railway 385-ös mozdonyt elsősorban tehervonatok vontatására használták. Szolgálatát főként az Egyesült Államok déli államaiban végezte, ahol a vasúti hálózat nélkülözhetetlen szerepet töltött be a gazdaságban. Bár pontos részletek az üzemeltetés teljes időtartamáról nem állnak rendelkezésre, az ilyen típusú mozdonyok általában 30-40 éves élettartammal rendelkeztek, mielőtt kivonták vagy selejtezték volna őket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A Southern Railway 385-nek ismert példánya sajnos nem maradt fenn, ami azt jelenti, hogy napjainkban nem tekinthető meg múzeumokban vagy nosztalgiai vonatokban. A 385-ös mozdonyhoz hasonló modellek azonban gyakoriak a modellvasút-kiállításokon, ahol méretarányos másolatokként elérhetők.
Érdekességek és kulturális hatás
A Southern Railway mozdonyai jelentős hatással voltak az amerikai ipari fejlődésre, és hozzájárultak az ország belső piacainak összekapcsolásához. A 385-ös mozdony különleges érdekessége, hogy a Consolidation típusú elrendezés egy időben rendkívül népszerű volt, mert kiválóan alkalmas volt a hegyes-dombos területeken történő teherszállításra.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Tengelyelrendezés | 2-8-0 (Consolidation) |
Hivatkozások
A Southern Railway 385 gőzmozdony angol nyelvű Wikipédiája
Képek
Források: Wikipédia, Google