Történeti háttér és gyártás
Az SS 1600 osztályú gőzmozdonyokat a Holland Államvasutak (Nederlandse Spoorwegen, NS) rendelésére fejlesztették ki, hogy kielégítsék a növekvő személyszállítási igényeket az 1920-as évek végén. A mozdonyokat az Eerste Nederlandse Locomotief Fabriek Werkspoor gyártotta 1928 és 1931 között, összesen 10 darabot. A tervezés az 1900-as évek elejének technológiai újításait követte, és a holland vasúti hálózat egyre növekvő teljesítményigényét célozta meg.
Technikai jellemzők
Az SS 1600 osztály gőzmozdonya szén tüzelésű volt, melyet az eleganciát és hatékonyságot egyaránt szem előtt tartva terveztek. A mozdony tengelyelrendezése 2-6-0, ami azt jelenti, hogy két vezető kerékpár, hat meghajtó kerék, és nincs kormánykerék található rajta. A maximális sebessége elérte a 90 km/h-t. A mozdony hossza és magassága meghatározta az áthaladási lehetőségeit a holland vasútvonalakon.
Szolgálati történelem
Az SS 1600 osztályú mozdonyok elsősorban a személyszállításban vettek részt, különösen azok a vonalak, amelyek nagy sebességet és megbízhatóságot igényeltek a holland vasúti hálózaton. A mozdonyokat az 1960-as években fokozatosan vonták ki a forgalomból, ahogy a dízel és elektromos vontatású járművek átvették a szerepüket. Az SS 1600 mozdonyok megbízható partnernek bizonyultak a szolgálat során.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nem áll rendelkezésre információ arról, hogy bármely SS 1600 osztályú mozdony fennmaradt volna működőképes állapotban vagy múzeumi kiállítás részeként.
Érdekességek és kulturális hatás
Az SS 1600 osztályú mozdonyok beceneve, ha volt is, nem maradt fenn az utókor számára, és nincs rögzített adat arról, hogy a kultúrában mély nyomot hagytak volna. A modellvasút hobbisták körében sem vált ismertté széles körben.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Maximális sebesség | 90 km/h |
Példányszám | 10 |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/SS_1600_class
Képek
Források: Wikipédia, Google