Történeti háttér és gyártás
Az SWBLW mozdony, amelyet gyakran „Beep” néven emlegetnek, egy különleges dízelmozdony volt, amelyet az Electro-Motive Division (EMD) alakított át 1943-ban. Az eredeti mozdonyokat a hatékonyabb ipari tehermozgatás érdekében fejlesztették ki, figyelembe véve a második világháború idején jelentkező nagy szállítási igényeket. Az átalakítás a Baldwin Locomotive Works SW1 dízelmozdonyának vázán alapult, amelyet az EMD mérnökei továbbfejlesztettek.
Technikai jellemzők
Az SWBLW-t dízelmotor hajtotta, amely jelentős teljesítményjavulást eredményezett a korábbi modellekhez képest. A mozdony tengelyelrendezése B-B volt, ami azt jelenti, hogy minden tengely hajtott. A mozdony maximális sebessége körülbelül 60 km/h volt, ami ideálissá tette ipari és rövidtávú szállítási feladatokhoz.
Szolgálati történelem
A „Beep” mozdonyokat főként az Egyesült Államok területén használták, különösen az Santa Fe vasúttársaság körzetében. Szerepük elsősorban tehermozgatási és ipari feladatok ellátása volt. Bár nem voltak széles körben elterjedtek, a rájuk eső munkát hatékonyan elvégezték. Az 1970-es évek végére a legtöbb SWBLW mozdonyt kivonták a forgalomból, mivel újabb és hatékonyabb modellek álltak rendelkezésre.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A „Beep” mozdonyok közül néhány példány megmenekült a selejtezéstől. Egyes darabok vasúti múzeumok gyűjteményeiben találhatók meg az Egyesült Államokban, ahol a látogatók megtekinthetik ezt a ritka típust.
Érdekességek és kulturális hatás
A „Beep” név a mozdony sajátos hangjából ered, amely a vasúti rajongók körében ismerősen csengett. Bár nem vált széles körben ismertté a filmes vagy irodalmi alkotásokban, a vasúti modellgyártók között időről-időre felbukkan, mint különleges gyűjtői darab.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1930–1945 – Technikai robbanás |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Beep_(SWBLW)
Képek
Források: Wikipédia, Google