Történeti háttér és gyártás
A TA (EMD) dízelmozdonyt az Electro-Motive Corporation (EMC) gyártotta 1937-ben. Ez a mozdony fontos szerepet játszott a dízeltechnológia korai elterjedésében az Egyesült Államok vasúti rendszerben. Az EMC-t később Electro-Motive Division (EMD) néven ismerték, miután a General Motors felvásárolta.
A TA típus főként a Burlington Route (Chicago, Burlington and Quincy Railroad) számára készült, melyek 6 példányt rendeltek meg. Az igény arra irányult, hogy megbízható és erős dízelmozdonyokat fejlesszenek ki, melyek képesek voltak a gőzmozdonyokat hatékonyan helyettesíteni.
Technikai jellemzők
A TA mozdony dízeles hajtásrendszert használt, ami a korabeli technológiai innovációkat tükrözte. Ezek a mozdonyok 1200 lóerős teljesítménnyel rendelkeztek, amely lehetővé tette számukra, hogy a gyorsvonatok különféle típusaiban is helytálljanak.
- Hajtásrendszer: Dízel
- Teljesítmény: 1200 lóerő
- Tengelyelrendezés: 1A-3
- Maximális sebesség: 112 km/h
- Méretek: a pontos méretek nem szerepelnek.
Szolgálati történelem
A TA mozdonyokat elsődlegesen az Egyesült Államokban használták, különösen a Burlington Route vonalain. Kiemelkedően teljesítettek a gyorsvonatok kategóriájában. A TA mozdonyok egészen a ’60-as évekig szolgálatban álltak, mikor is fokozatosan kivonták őket a forgalomból a modernebb típusok érkezése miatt.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelen információk szerint nincs fennmaradt példány a TA mozdonyból, nem találhatóak múzeumi kiállításokon sem.
Érdekességek és kulturális hatás
A TA mozdonyok hozzájárultak a dízelmozdonyok fejlődéséhez és elterjedéséhez a 20. század közepén. Bár nem váltak különösen híressé vagy kultikus jelentőségűvé, mint más mozdonytípusok, fontos szerepet játszottak a vasúti technológia fejlődésében.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1930–1945 – Technikai robbanás |
Teljesítmény | 1200 lóerő |
Tengelyelrendezés | 1A-3 |
Maximális sebesség | 112 km/h |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google