État 140-101 to 140-370 gőzmozdony

Az État 140-101 to 140-370 gőzmozdony sorozat a 20. század elején játszott fontos szerepet a francia vasúti közlekedés fejlődésében, megbízható teljesítményével és robusztus szerkezetével.

Történeti háttér és gyártás

Az État 140-101 to 140-370 gőzmozdonyokat a francia államvasút, a Chemins de fer de l’État számára gyártották. Az 1913-ban kezdődő sorozat a korabeli vasúti igények kielégítésére készült, amely nagyobb teljesítményű mozdonyokat követelt meg a növekvő teherszállítási feladatokhoz. A mozdonyokat különböző gyártók állították elő Franciaországban.

A gyártási időszak több évre kiterjedt, bár az első példányok 1913-ban készültek el. A mozdonyokat kizárólag a Chemins de fer de l’État részére készítették, összesen 270 darabot gyártottak ezekből.

Technikai jellemzők

Az État 140-101 to 140-370 mozdonyok gőzhajtású járművek. A tervezés során a robusztusság és a megbízhatóság voltak a fő szempontok, hogy megfeleljenek a teherszállítási feladatoknak.

  • Hajtásrendszer: Gőz
  • Tengelyelrendezés: 1-4-0 (általában „Mikado” jelöléssel említik)
  • Maximális sebesség: Körülbelül 70 km/h
  • Méretek: Hossz: ~22 méter
  • Futómű: Állandó tengelytávú
  • Fékrendszer: Gőznyomásos fékek

Szolgálati történelem

Ezeket a mozdonyokat főként Franciaországban üzemeltették, elsősorban tehervonatok vontatására. A második világháború előtt és alatt fontos szerepet játszottak a katonai és polgári árufuvarozásban. A forgalomból való kivonásuk az 1960-as években kezdődött meg, ahogy a modern dízelmozdonyok átvették a szerepüket.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnálatos módon jelenleg nem áll rendelkezésre információ arról, hogy bármely példány megőrzésre került volna. A mozdonyokat többnyire selejtezték, és nem maradtak fenn múzeumi darabokként.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár az État 140-101 to 140-370 mozdonyok nem váltak a vasúttörténet ikonikus szereplőivé, a rajongók és modellezők körében mégis népszerűek. Méretarányos modelljeiket néhány vezető modellvasút-gyártó elkészítette, és ezek a darabok különösen kedveltek a gyűjtők körében.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek
Tengelyelrendezés 1-4-0 (Mikado)
Maximális sebesség 70 km/h
Hossz 22 méter
Futómű Állandó tengelytávú
Fékrendszer Gőznyomásos fékek

Hivatkozások

További információ

Képek

Források: Wikipédia, Google