Történeti háttér és gyártás
Az État 42-001 to 42-020 dízelmozdonyokat 1923-ban fejlesztették ki, válaszul az államvasutak és a magánvállalatok igényére, hogy hatékonyabb közlekedési eszközöket hozzanak létre. A dízeltechnológia akkoriban még viszonylag új, de a jövőre nézve ígéretes volt, ezért a gyártásba való bevezetése stratégiai döntésnek számított.
Technikai jellemzők
Az État 42-001 to 42-020 dízelmozdonyok több technikai újítással rendelkeztek, amelyek hozzájárultak hatékonyságukhoz és népszerűségükhöz. A mozdonyok dízel hajtásúak voltak, ami lehetővé tette a gazdaságosabb és környezetbarátabb üzemeltetést. A mozdonyok kialakítása és felszereltsége a kor elvárásainak megfelelően lett kidolgozva.
Szolgálati történelem
Ezeket a mozdonyokat elsősorban Franciaországban használták, ahol fontos szerepet játszottak a vasúti közlekedés modernizálásában. Évtizedeken át szolgáltak különböző típusú vonatok mozgatásában, legyen szó teherszállításról vagy utasszállításról.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos a rendelkezésre álló információk alapján nem maradt fenn működőképes példány belőlük múzeumi vagy nosztalgia célokra.
Érdekességek és kulturális hatás
Ez a típus nem vált különösebben ismertté a köznyelvben vagy a popkultúrában, és modellvasúti változatok sem készültek róluk széles körben. Ennek ellenére a dízeltechnológia korai alkalmazásában betöltött szerepük miatt műszaki szempontból jelentősnek tekinthetők.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google