Történeti háttér és gyártás
A TCDD E 40000 sorozatú elektromos mozdonyok a Török Köztársasági Államvasutak (TCDD) számára készültek az 1960-as évek végén. A típust a német Siemens és az AEG gyártotta, a mozdonyokat pedig 1969-ben szállították le. A fejlesztés célja az volt, hogy a TCDD modern, megbízható elektromos mozdonyokkal bővítse flottáját, és így korszerűbbé tegye vasúti közlekedését. A megrendelés a török államvasutaktól érkezett, összesen 15 darab készült belőle.
Technikai jellemzők
A TCDD E 40000 sorozatú mozdonyok elektromos meghajtással rendelkeznek. A mozdonyok teljesítménye elérte a 2880 kW-ot, ami lehetővé tette számukra, hogy a török vasútvonalakon hatékonyan közlekedjenek. A tengelyelrendezésük Bo’Bo’, amely hozzájárult a jó vonóerő-átvitelhez. A maximum sebesség 130 km/h volt, ami a korabeli elővárosi és távolsági vonatok igényeit is kielégítette.
- Hajtásrendszer: Elektromos
- Teljesítmény: 2880 kW
- Tengelyelrendezés: Bo’Bo’
- Maximális sebesség: 130 km/h
Szolgálati történelem
A TCDD E 40000 sorozatú mozdonyok több évtizeden át szolgáltak a török vasútvonalakon. Elsősorban a forgalmas elővárosi és távolsági útvonalakon használták őket. A mozdonyok hosszú időn át megbízhatóan teljesítettek, és jelentős szerepet játszottak a török vasúti közlekedés modernizálásában. A pontos kivonási idő nem ismertettek, azonban valószínű, hogy az újabb technológiák megjelenésével fokozatosan kivonták őket a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy a TCDD E 40000 sorozatú mozdonyok közül bármelyiket megőrizték volna múzeumi vagy nosztalgia célokra. Mivel a mozdonyok nagy része a mindennapi használat során elavult, valószínűleg selejtezték őket, és esetleg csak néhány alkatrész maradhatott fenn.
Érdekességek és kulturális hatás
A TCDD E 40000 sorozatú mozdonyok nem rendelkeznek jelentős kulturális hatással vagy széles körű ismertséggel a modellvasúti piacon. Nincsenek információk arról, hogy a mozdonyok szerepeltek volna filmekben vagy könyvekben. A típus leginkább a török vasúti történet szempontjából fontos, mint az elektromos meghajtás egyik korai képviselője az országban.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Hivatkozások
További információk a TCDD E 40000 mozdonyokról
Képek
Források: Wikipédia, Google