Történeti háttér és gyártás
A Timken 1111 dízelmozdony jelentős mérföldkő a vasúti szállítás történetében. Az 1930-as évek elején készült, az amerikai Timken Roller Bearing Company gyártotta, egy korszerűbb hajtástechnológia népszerűsítésére. Az 1930-ban gyártott Timken 1111 mozdony egyesíti a dízel és az elektromos hajtás előnyeit, célja a gőzmozdonyokkal szembeni hatékonyságnövelés volt.
Technikai jellemzők
A Timken 1111 egy dízel-elektromos mozdony, amely az akkori technológiai áttörésnek számító innovációját a dízelmotor elektromos generátorral való kombinálásában érte el. A jármű teljesítménye a korszak többi mozdonyához viszonyítva kiemelkedő volt, megbízható és gazdaságos üzemet biztosítva. A mozdony maximális sebessége és más specifikus jellemzői nem részletezettek a forrásban.
Szolgálati történelem
A Timken 1111 mozdonyt eredetileg demonstrációs célokra használták, hogy bemutassák a dízel-meghajtású mozdonyok előnyeit. Számos amerikai vasútvonalon kipróbálták, de forgalomba állítása után hosszú távú szolgálatot nem teljesített. A mozdony főként a technológiai újítások népszerűsítésére szolgált.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A Timken 1111 mozdony jelenlegi állapota és megőrzött státusza nem említetten a forrásban. Nem található információ arról, hogy múzeumban kiállították-e vagy működőképes állapotban megmaradt-e valahol.
Érdekességek és kulturális hatás
A Timken 1111 mozdony jelentős hatással volt a dízelmozdonyok elterjedésére az Egyesült Államokban, bemutatva, hogyan lehet a dízel-meghajtást hatékonyan alkalmazni a vasúti közlekedésben. Modellvasúti körökben nem említik széles körben, és nem készült belőle népszerű makett vagy modell.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1930–1945 – Technikai robbanás |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Timken_1111
Képek
Források: Wikipédia, Google