Timken 1111 dízelmozdony

A Timken 1111 dízelmozdony a 20. század közepének vasúti innovációját testesíti meg, jelentősége pedig elsősorban az ipari szállítás hatékonyságának növelésében rejlik.

Történeti háttér és gyártás

A Timken 1111 dízelmozdony jelentős mérföldkő a vasúti szállítás történetében. Az 1930-as évek elején készült, az amerikai Timken Roller Bearing Company gyártotta, egy korszerűbb hajtástechnológia népszerűsítésére. Az 1930-ban gyártott Timken 1111 mozdony egyesíti a dízel és az elektromos hajtás előnyeit, célja a gőzmozdonyokkal szembeni hatékonyságnövelés volt.

Technikai jellemzők

A Timken 1111 egy dízel-elektromos mozdony, amely az akkori technológiai áttörésnek számító innovációját a dízelmotor elektromos generátorral való kombinálásában érte el. A jármű teljesítménye a korszak többi mozdonyához viszonyítva kiemelkedő volt, megbízható és gazdaságos üzemet biztosítva. A mozdony maximális sebessége és más specifikus jellemzői nem részletezettek a forrásban.

Szolgálati történelem

A Timken 1111 mozdonyt eredetileg demonstrációs célokra használták, hogy bemutassák a dízel-meghajtású mozdonyok előnyeit. Számos amerikai vasútvonalon kipróbálták, de forgalomba állítása után hosszú távú szolgálatot nem teljesített. A mozdony főként a technológiai újítások népszerűsítésére szolgált.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A Timken 1111 mozdony jelenlegi állapota és megőrzött státusza nem említetten a forrásban. Nem található információ arról, hogy múzeumban kiállították-e vagy működőképes állapotban megmaradt-e valahol.

Érdekességek és kulturális hatás

A Timken 1111 mozdony jelentős hatással volt a dízelmozdonyok elterjedésére az Egyesült Államokban, bemutatva, hogyan lehet a dízel-meghajtást hatékonyan alkalmazni a vasúti közlekedésben. Modellvasúti körökben nem említik széles körben, és nem készült belőle népszerű makett vagy modell.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1930–1945 – Technikai robbanás

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/Timken_1111

Képek

Források: Wikipédia, Google