Történeti háttér és gyártás
A TR GA osztályú dízelmozdonyt az 1930-as években fejlesztették ki az ausztráliai Tasmaniában. Ezt a gépet a Tasmaniai Államvasutak (Tasmanian Government Railways) rendelte, hogy modernizálja és hatékonyabbá tegye a vasúthálózatot. A gyártás a Perry Engineering Company alá tartozott, amely Adelaide városában működött, és 1929-ben kezdődött meg.
Ez a típusú mozdony a tasmaniai vasutak dízelmozdonyainak kora kezdetét jelentette, hiszen korábban főleg gőzmozdonyokat használtak. A TR GA osztály összesen két példányban készült el. A mozdonyokat a tasmaniai hegyvidéki vonalak üzemeltetésére készítették, ahol szükség volt a megbízható és gazdaságos működésre.
Technikai jellemzők
A TR GA osztályú mozdony egy dízel hajtású gép volt, amelyet 4-6-0 tengelyelrendezéssel láttak el. A mozdony maximális sebessége körülbelül 40 km/h volt, ami elegendőnek bizonyult a tasmaniai vonalakon való üzemeléshez.
A mozdony hossza és egyéb méretbeli adatai nem részletezettek a forrásban. A tengelytáv és a férőhelyek szintén nem állnak rendelkezésre, mivel ezeknél a vonatoknál a fő hangsúly a teherszállításon volt, nem pedig az utasszállításon. A mozdonyokat vasúti teherkocsik vontatására használták, és nem rendelkeztek különleges kényelmi felszerelésekkel.
Szolgálati történelem
A TR GA osztályú mozdonyokat elsődlegesen Tasmaniában használták a hegyvidéki és távoli területeken, ahol a gőzmozdonyok hatékonysága és gazdaságossága alacsonyabb volt. A mozdonyok jól teljesítettek a hegyes-dombos terepen, és megbízhatóságuknak köszönhetően hosszú ideig szolgálták ki a régióban közlekedő vonalakat.
A szolgálatból való kivonás pontos dátuma nem dokumentált, de a modernizáció és az újabb mozdonyok megjelenése valószínűleg az 1950-es évek közepére tehető, amikor a tasmaniai vasutak nagyobb teljesítményű dízelmozdonyokra váltottak.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy bármelyik TR GA osztályú mozdony fennmaradt volna. A múzeumi szereplés vagy megőrzés adatainak hiányában feltételezhető, hogy a mozdonyok a szolgálatuk befejezése után bontásra kerültek.
Érdekességek és kulturális hatás
A TR GA osztályú mozdonyok nem váltak széleskörűen ismertté vagy népszerűvé a köznyelvben, és a kulturális hatásuk is korlátozott maradt. Modellvasúti gyártók nem készítettek utánzatot ebből a típusból, és nem szerepeltek filmekben vagy más médiában.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1930–1945 – Technikai robbanás |
Hivatkozások
További részletek a TR GA osztályú dízelmozdonyról
Képek
Források: Wikipédia, Google