TR2 (EMD) dízelmozdony

A TR2 (EMD) dízelmozdony a 20. század közepén vált a vasúti teherszállítás egyik ikonikus alakjává, innovatív tervezésének köszönhetően pedig jelentősen javította az üzemeltetési hatékonyságot.

Történeti háttér és gyártás

A TR2 dízelmozdony az Electro-Motive Corporation (EMC) által lett kifejlesztve és a későbbi Electro-Motive Division (EMD) által gyártva. Az 1939-es év kulcsfontosságú volt e mozdony számára, mivel ekkor kezdődött meg a gyártása. A TR2 sorozatot elsősorban az amerikai vasúttársaságok számára tervezték, hogy kielégítse a hatékony teherhúzás iránti egyre növekvő igényt. A mozdonyokat az Egyesült Államok területén gyártották.

Technikai jellemzők

A TR2 dízelmozdony technikailag fejlett és megbízható jármű volt, amely a korabeli igényeknek megfelelő jellemzőkkel rendelkezett.

Hajtásrendszer: Dízel
Teljesítmény: Nem elérhető
Tengelyelrendezés: Nem elérhető
Maximális sebesség: Nem elérhető
Méretek: Nem elérhető
Futómű: Nem elérhető
Fékrendszer: Nem elérhető
Vezérlés: Nem elérhető

Szolgálati történelem

A TR2 mozdonyokat elsősorban az amerikai vasúttársaságok használták teherhúzásra. Szolgálatuk során bizonyították hatékonyságukat és megbízhatóságukat. A pontos kivonási időszak és a szolgálati helyszínek konkrét részletei nem állnak rendelkezésre.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs információ arról, hogy megmaradtak-e működőképes TR2 mozdonyok, vagy ha találhatók-e múzeumokban.

Érdekességek és kulturális hatás

Érdekes, hogy a TR2 dízelmozdonyok a maguk idejében a technológiai fejlődés szimbólumai voltak, bár széles körű kulturális vagy médiabeli megjelenésükről nincs konkrét információ.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1930–1945 – Technikai robbanás

Hivatkozások

A TR2 dízelmozdony részletes oldala (új lapon nyílik meg)

Képek

Források: Wikipédia, Google